Σε μειωμένα επίπεδα οι συνολικές ναυπηγήσεις bulk carriers

    144
    Σε μειωμένα επίπεδα οι συνολικές ναυπηγήσεις bulk carriers

    Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

    Η ζήτηση για νέες παραγγελίες πλοίων ήταν ιδιαίτερα υποτονική τα τελευταία χρόνια, παρόλο που ένας περιορισμένος αριθμός ναυπηγείων ήταν σε θέση να εξασφαλίσει νέες ναυπηγήσεις, κυρίως για την κατασκευή πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους. Τωρινές βελτιώσεις στο περιβάλλον της ναυλαγοράς φαίνεται να παρέχουν υποστήριξη για περισσότερη ζήτηση νέων ναυπηγήσεων από τους ναυτιλιακούς παίκτες, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη στο Λονδίνο.

    Σε μια ιστορικώς αδύναμη ναυλαγορά, υπήρχαν κατά 91% λιγότερες παραγγελίες, σε όρους dwt που τέθηκαν το 2016 σε σύγκριση με το έτος «αιχμής» το 2007. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η συρρίκνωση των νέων παραγγελιών ήταν ασταθής, αντανακλώντας τις αλλαγές στις συνθήκες της ναυλαγοράς και το συναίσθημα των ναυτιλιακών παικτών. Εντούτοις, οι νέες ναυπηγήσεις των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μειώθηκαν ως μερίδιο των συνολικών παραγγελιών σε όρους χωρητικότητας dwt, από 62% το 2007 σε 36% σήμερα.

    Τα τελευταία δύο χρόνια η δραστηριότητα των νέων ναυπηγήσεων έχει μετατοπιστεί προς τα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων κατηγορίας Capesize και Panamax, τα οποία σε συνδυασμό, αντιπροσωπεύουν το 74% των παραγγελιών από τις αρχές του 2016 σε αριθμητικούς όρους, έναντι 38% από το 2007 έως το 2015. Συνολικά, 35 από τις 55 μεγαλύτερες παραγγελίες το 2016 ήταν για πλοία κατηγορίας Capesize, 31 από τις οποίες ήταν για τα πλοία μεγέθους «Valemax» (380.000-400.000 dwt).

    Φέτος, το επίκεντρο ήταν κατά κύριο λόγο τα πλοία κατηγορίας Panamax, τα οποία αντιπροσώπευαν το ήμισυ (75) των συνολικών παραγγελιών στο έτος μέχρι σήμερα, εκ των οποίων οι 70 αφορούσαν πλοία κατηγορίας Kamsarmax. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην ελκυστική εικόνα των τιμών που επικρατούν σήμερα ύστερα από την πτώση που σημειώθηκε το 2016, με την τιμή ναυπήγησης στο μέγεθος Kamsarmax να παραμένει σταθερή στα 24,5 εκατομμύρια δολάρια από την αρχή του Οκτωβρίου.

    Εν τω μεταξύ, η δραστηριότητα παραγγελιών στα μικρότερα μεγέθη Handymax και Handysize εμφανίζεται περιορισμένη, αντιπροσωπεύοντας το 12% και το 13% των συνολικών παραγγελιών bulkers από την αρχή του 2016, σε αριθμητικούς όρους.

    Ο αριθμός των ναυπηγείων μειώθηκε με την πάροδο του χρόνου ως αποτέλεσμα της υποχώρησης της ζήτησης νέων παραγγελιών και της μετάβασης της δραστηριότητας προς τα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων.

    Σύμφωνα με την έρευνα από το Λονδίνο, από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα 28 ναυπηγεία έχουν λάβει τουλάχιστον ένα συμβόλαιο ναυπήγησης bulk carrier, σε σύγκριση με 18 το πλήρες έτος 2016 και κάτω από το ανώτατο όριο των 211 το 2007.

    Το 2016 τα κινεζικά ναυπηγεία έλαβαν το 88% των συνολικών παραγγελιών σε όρους dwt , συμπεριλαμβανομένων 30 παραγγελιών «Valemax» από εγχώριους ναυτιλιακούς παίκτες σε έξι ναυπηγεία.

    Μέσα στο τρέχον έτος τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν επιτύχει μερίδιο αγοράς 49% σε όρους χωρητικότητας – dwt. Τα ιαπωνικά ναυπηγεία έλαβαν 16 παραγγελίες για πλοία κατηγορίας Panamax, συμβάλλοντας σε ποσοστό 21% των συνολικών παραγγελιών σε όρους dwt για το 2017 μέχρι σήμερα, από 11% το 2016. Τα κορεατικά ναυπηγεία έχουν λάβει το 25% των συνολικών παραγγελιών εντός του τρέχοντος έτους, σε όρους dwt, λόγω εντολής για τη ναυπήγηση 10  πλοίων μεγάλου μεγέθους μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος (VLOC) για ναύλωση στην Vale.

    Φωτό: yzjship.com

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.