Τι μέλλει γενέσθαι με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Τι μέλλει γενέσθαι με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

1258
Τι μέλλει γενέσθαι με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

Με ψήφους δύο έναντι μίας το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο αποφάσισε πως το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αποζημιώσει τον Γαλλολιβανέζο επιχειρηματία, Ισκαντάρ Σαφά και την εταιρεία του Privinvest για τη μη εκπλήρωση των συμβατικών του υποχρεώσεων σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την υποχρέωση που είχαν αναλάβει να ολοκληρώσουν τα προγράμματα κατασκευής υποβρυχίων «Αρχιμήδης» και «Ποσειδών ΙΙ».

Τέλος, το διαιτητικό δικαστήριο καταλογίζει ευθύνες στο ελληνικό Δημόσιο για τον τρόπο με τον οποίο είχε χειριστεί το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις στο ναυπηγείο.

Δικαιωμένη δηλώνει η ιδιοκτήτρια εταιρεία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Privinvest η οποία όπως υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της, “με τελεσίδικη απόφαση της Διεθνούς Διαιτησίας κρίθηκε ότι η Ελληνική Δημοκρατία ευθύνεται έναντι της Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) για πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ”.

Ικανοποιημένοι δηλώνουν κυβερνητικοί παράγοντες από την απόφαση του διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Η απόφαση των 500 σελίδων του διαιτητικού δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) επιβάλλει βεβαίως στην ελληνική πλευρά την πληρωμή αποζημίωσης 180 εκατ. ευρώ προς την ιδιοκτήτρια εταιρεία. Σύμφωνα ωστόσο με κυβερνητικούς παράγοντες, ικανοποιεί την ελληνική πλευρά, καθώς με την έκδοσή της ξεμπλοκάρουν όλες οι διαδικασίες που σχεδιάζει η κυβέρνηση για το μέλλον του Σκαραμαγκά.

Παράλληλα με δεδομένο ότι το ελληνικό Δημόσιο απαιτεί από την ιδιοκτήτρια των Ελληνικών Ναυπηγείων την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων (περίπου 600 εκατ. ευρώ) οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί παράνομες από την Ε.Ε., αναμένεται να προταθεί στην άλλη πλευρά συμψηφισμός του επιδικασθέντος ποσού.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομίας, η κυβέρνηση προκρίνει ως λύση την υπαγωγή των ναυπηγείων σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, και την πώλησή τους σε κομμάτια, διαχωρίζοντας το εμπορικό από το στρατιωτικό σκέλος της λειτουργίας τους.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ