H υπερπροσφορά των bulkers παραμένει πρόκληση για την ευφορία της ναυλαγοράς

H υπερπροσφορά των bulkers παραμένει πρόκληση για την ευφορία της ναυλαγοράς

216
H υπερπροσφορά των bulkers παραμένει πρόκληση για την ευφορία της ναυλαγοράς

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

Από τις αρχές του Ιουλίου, τα επίπεδα της ναυλαγοράς έχουν αυξηθεί. Μέχρι τα μέσα του Αυγούστου, είχαν φτάσει σε επίπεδο break even, λίγο πριν γίνουν κερδοφόρα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της BIMCO ένα πλοίο bulker μεγέθους capesize, με μέσο όρο χρηματοδότησης του στόλου και λειτουργικά κόστη, μετατρέπεται κερδοφόρα η λειτουργία του όταν τα επίπεδα των ναύλων υπερβαίνουν τα 15.300 δολάρια ΗΠΑ ανά ημέρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σημαντική βελτίωση της ναυλαγοράς εμφανίζεται στο μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου, capesize bulker, και όχι στα υπόλοιπα μεγέθη. Αυτό αντανακλά την εξέλιξη της ζήτησης φορτίου και υπογραμμίζει το γεγονός ότι η πλεονάζουσα προσφορά των πλοίων παραμένει πρόκληση για την ευφορία της ναυλαγοράς.

Ωστόσο, τα θετικά σημάδια της ανάκαμψης παροτρύνουν τις ταχύτερες παραδόσεις νεότευκτων πλοίων από τα ναυπηγεία, γεγονός που καθυστερεί την πλήρη επιστροφή της ναυλαγοράς σε θετική τροχιά.

Η BIMCO εκτιμά ότι η έλλειψη όγκου διαλύσεων των πλοίων κατά 5 εκ dwt θα οδηγήσει σε αύξηση του στόλου στο 3,4%. Προκειμένου η ανάκαμψη να παραμείνει σε τροχιά, η πλευρά της προσφοράς πρέπει να αντιμετωπιστεί με εξαιρετική προσοχή καθώς η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να είναι περίπου 3,5% σχεδόν ισότιμη με την προσφορά των πλοίων.

Είναι παρήγορο το γεγονός ότι η αύξηση της ζήτησης φέτος ήταν ευρεία, όσον αφορά τα βασικά προϊόντα και τις χώρες εισαγωγής. Ωστόσο, η Κίνα εξακολουθεί να είναι ο εισαγωγέας που έχει σημασία αλλά η χώρα αλλάζει και αυτό θα ανησυχεί τους ναυτιλιακούς παίκτες την επόμενη πενταετία.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STEPHEN MORRISON