Ρυμουλκά: οι ελληνικές επιχειρήσεις κερδίζουν το στοίχημα του ανταγωνισμού

Ρυμουλκά: οι ελληνικές επιχειρήσεις κερδίζουν το στοίχημα του ανταγωνισμού

447
Ρυμουλκά: οι ελληνικές επιχειρήσεις κερδίζουν το στοίχημα του ανταγωνισμού

Στο τεύχος του Ιουνίου- Ιουλίου 2017 των «Ναυτικών Χρονικών» φιλοξενήθηκαν οι απόψεις 4 υψηλόβαθμων στελεχών από τις σημαντικότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ρυμούλκησης και της ναυαγιαίρεσης, οι οποίοι απάντησαν σε ερωτήσεις ειδικού ενδιαφέροντος. Μία από τις ερωτήσεις είναι η ακόλουθη:

Σε ποιο βαθμό θα επηρεάσουν οι νέες περιβαλλοντικές νομοθεσίες της Ευρώπης και των ΗΠΑ την τεχνολογία στα ρυμουλκά του στόλου σας;

Του Ιωάννη Αντωνακάκη, Business Development Manager, Gigilinis Shipping Group

Photo 2_Ioannis Antonakakis

Οι νέες περιβαλλοντικές νομοθεσίες των ΗΠΑ και της ΕΕ, και οι αλλαγές που αυτές θα επιφέρουν, θα είναι σημαντικές την επόμενη δεκαετία για το σύνολο της ναυτιλίας. Οι κυριότερες από αυτές είναι:

Διαχείριση Θαλάσσιου Έρματος: Τα πλοία άνω των 400 GT που φέρουν δεξαμενή θαλάσσιου έρματος και πραγματοποιούν διεθνείς πλόες θα απαιτείται να έχουν εγκατεστημένο σύστημα διαχείρισης καθώς και διαδικασία manual από την εταιρεία/πλοίο για τη σύμφωνη με τους νέους κανονισμούς διαχείρισή του. Αυτό θα ανεβάσει το κόστος για τις εταιρείες. Στον βαθμό που ο Ναυτιλιακός Όμιλος Γκιγκιλίνη συνεχίσει τους διεθνείς πλόες με πλοία άνω των 400 GT, θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς.

NOx tier III regulation: Αφορά όλα τα πλοία κατασκευής μετά τη 1/1/2016 και συνεπώς δεν επηρεάζει τα πλοία του στόλου μας.

COZ emissions Sulphur cap 3,5% to 0,5%: Η νομοθεσία αυτή θα ισχύσει από τη 1/1/2020 και δεν επηρεάζει τα πλοία του στόλου μας, καθώς χρησιμοποιούν MGO 0,1%. Ωστόσο, λόγω της αύξησης της ζήτησης MGO 0,1%, θα αυξηθεί πιθανότατα και η τιμή του, κάτι που θα αυξήσει τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων μας.

Το σύνολο αυτών των κανονισμών καθιστούν τα παλαιού τύπου ρυμουλκά μη ελκυστικά, καθώς δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις αλλαγές και συνεπώς οι εταιρείες με παλαιού τύπου και παλαιάς τεχνολογίας ρυμουλκά θα δυσκολευτούν να αντεπεξέλθουν, πόσω μάλλον να πρωταγωνιστήσουν ή να ηγηθούν στην αγορά.

Του Χρήστου Πιερρουτσάκου, Γενικού Διευθυντή Karapiperis Tugs και μέλους της Κοινοπραξίας «Aegean Tugs»

Χρήστος Πιερρουτσάκος Ρυμουλκά Καραπιπέρης

Όποια νομοθεσία θεσπιστεί για το καλό του περιβάλλοντος όπου ζούμε, κατά τη γνώμη μου είναι ευπρόσδεκτη για τον κλάδο των ρυμουλκών. Αρκεί να γίνεται σταδιακά με την πάροδο του χρόνου και ανάλογα με τη ζήτηση της δουλειάς. Εννοείται πως τα νέα ρυμουλκά που θα χτίζονται θα πρέπει να τηρούν τις συγκεκριμένες νέες περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Ήδη στην Αμερική έχουν κατασκευαστεί LNG ρυμουλκά με λιγότερους ρύπους, αλλά και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Στην πατρίδα μας οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν επηρεάζουν την ανανέωση του στόλου, αλλά ο εσωτερικός προγραμματισμός που έχουμε, όταν οι επαγγελματικές συνθήκες το επιτρέψουν, είναι να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε σύγχρονα ρυμουλκά, πάντα με μεγάλο σεβασμό στον πλανήτη μας. Για να μη χρειαστεί η ανθρωπότητα να ψάχνει να βρει άλλους πλανήτες σαν τη Γη μας για να κατοικήσει τα επόμενα χρόνια.

Της Θεοδώρας Μαρουσοπούλου, Chief Commercial Officer, Salvage & Towage Division – OPS Dept. Spanopoulos Group

screenshot

Ακολουθώντας τις νέες περιβαλλοντικές και νομοθετικές απαιτήσεις του κλάδου, ο όμιλος ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ εκσυγχρονίζει τον στόλο των ρυμουλκών με ρυμουλκά νέας τεχνολογίας AHT, Azimuth, OSV. Το πρώτο εξάμηνο του 2017 παραλάβαμε πέντε ρυμουλκά, συνολικής ιπποδύναμης 20.000 HP, και ολοκληρώσαμε τον σχεδιασμό και τη ναυπήγηση δύο νεότευκτων ρυμουλκών (3 fixed propeller) 6.200 συνολικής ιπποδύναμης στα ναυπηγεία μας. Επίσης συμφωνήθηκε η αγορά αυτο-ανυψωμένης πλατφόρμας –Jack up– με μέγιστη ανυψωτική ικανότητα γερανού έως 1.300 mt, ελεύθερο χώρο καταστρώματος 2.500 τ.μ., μέγιστο φορτίο καταστρώματος 2.500 t και χώρο ενδιαίτησης 92 ατόμων.

Του Νίκου Α. Τσαβλίρη, Principal, Tsavliris Salvage Group

screenshot 2

Οι νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις θα επηρεάσουν όλους όσοι δραστηριοποιούμαστε στον χώρο της ναυτιλίας και θα απαιτηθούν επενδύσεις για τις αναγκαίες μετατροπές των πλοίων και των ρυμουλκών σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς. Προφανώς τα νεότευκτα ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά θα πληρούν τις νέες προδιαγραφές. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις.

 

 

 

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το αφιέρωμα στα Ρυμουλκά- Ναυαγοσωστικά στο τεύχος Ιουνίου- Ιουλίου 2017 των «Ναυτικών Χρονικών», σελ. 84-97.