Νότα αισιοδοξίας για τα bulk carriers

Νότα αισιοδοξίας για τα bulk carriers

183
Νότα αισιοδοξίας για τα bulk carriers

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς έφερε ισχυρή θετική νότα για τους ναυτιλιακούς παίκτες στη ναυλαγορά των bulkers. Μετά από μια δύσκολη χρονιά του 2016, δημιουργήθηκε μια σημαντική άνασα που όμως φάνηκε να ανατρέπεται στο δεύτερο τρίμηνο. Μέχρι τις αρχές Ιουνίου οι τιμές spot των πλοίων Capesize μειώθηκαν κάτω από τα 9.000 δολάρια την ημέρα, των Supramax στα 8.000 δολάρια την ημέρα και των Panamax και των Handysize κοντά στα 6.000 δολάρια την ημέρα.

Σύμφωνα με ανάλυση της Maritime Strategies International (MSI), ειδικότερα, το α΄ τρίμηνο του 2017 η ζήτηση για πλοία Capesize, Panamax και Handymax αυξήθηκαν κατά 25%, 26% και 23% αντίστοιχα μέχρι τα τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου.

Όπως εξηγεί η MSI, τα ικανοποιητικά αποτελέσματα του α΄ τρίμηνου οφειλόταν στη σημαντική αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα, των εξαγωγών της Αυστραλίας και των πωλήσεων της Βραζιλίας.

Από τότε όμως η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα έχει υποχωρήσει, επιβραδύνοντας τον όγκο των μεταφορών με πλοία Capesize από ένα μέσο όρο των 159 εκατομμυρίων dwt το α΄ τρίμηνο, σε 149 εκατομμύρια dwt τον Απρίλιο και τον Μάιο.

Οι μεταφορές άνθρακα από την άλλη αυξήθηκαν στην Κίνα κατά 17% σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουάριος-Μάιος, ωστόσο αυτό έχει μικρότερο αντίκτυπο στην αγορά, καθώς η μεγαλύτερη αναλογία άνθρακα μεταφέρεται σε υποπεριοχές με πλοία Panamax χωρητικότητα 65.000-120.000 dwt την ώρα που ο ετήσιος μέσος όρος χωρητικότητας είναι τα 120.000 dwt.
Η MSI προβλέπει για το γ΄ τρίμηνο του 2017 μία περαιτέρω υποχώρηση της ναύλωσης πλοίων ξηρού φορτίου, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα στην Κίνα, καθώς και από τις χαμηλότερες προσδοκίες για τις εξαγωγές σιτηρών των ΗΠΑ.

Επιπλέον, η MSI είναι συγκρατημένα αισιόδοξη για το δ΄ τρίμηνο του 2017, αναμένοντας μία αναζωπύρωση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος, η οποία θα ωθήσει τον μέσο όρο των τιμών ναύλωσης των Capesize στα 14.000 δολάρια την ημέρα.

Οι πρώτες μέρες του Αυγούστου υποστηρίζουν άνοδο της ναυλαγοράς που έρχεται σε αντίθεση με την παραδοσιακή εικόνα της ύφεσης κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Ο δείκτης της ναυλαγοράς BDI έσπασε το ψυχολογικό φράγμα των 1,000 μονάδων και αναμένεται να δούμε αν θα αγγίξει και πάλι το επίπεδο των 1,300 μονάδων που σημειώθηκε στο τέλος του Μαρτίου της φετινής χρονιάς.

Φωτο: Flickr/ Adelaide