Dry
Η ναυλαγορά συνεχίζει να δέχεται τις επιπτώσεις της μειωμένης ζήτησης για φορτία και της υπερπροσφοράς χωρητικότητας πλοίων, ιδιαίτερα στον Ειρηνικό, ενώ η κρίση στη Μέση Ανατολή έχει ωθήσει τα πλοία προς τις περιοχές της Ινδίας, καθώς και στις χώρες της Ανατολικής, Κεντρικής και Νότιας Αφρικής. Οι ναύλοι στα Capesize πλοία έχουν διαμορφωθεί σε $13.000/pdpr για βραχυχρόνιες περιόδους, ενώ οι ναύλοι στην αγορά των Panamax πλοίων έχουν επίσης καταγράψει βελτίωση, έχοντας αγγίξει τα $10.000/pdpr για δρομολόγια Ατλαντικού και τα $8.500/pdpr για δρομολόγια Ειρηνικού. Σε ό,τι αφορά τα Supramax πλοία, οι ναύλοι παγκοσμίως κυμαίνονται μεταξύ των $8.500/pdpr και των $9.500/pdpr.
Wet
Μόλις λίγες εβδομάδες μετά από την ανακοίνωση του OPEC να παρατείνει την ισχύ των μειωμένων επιπέδων παραγωγής πετρελαίου, η παραγωγή στη Λιβύη, στη Νιγηρία και στο Ιράκ αυξήθηκε κατά 336.000 βαρέλια/ημέρα. Αναλυτές προειδοποιούν ότι εάν ο OPEC δεν κατορθώσει να διασφαλίσει την μείωση της παραγωγής, αναμένεται ότι η τιμή του αργού πετρελαίου θα υποχωρήσει στα $30/bbl. Η αυξημένη δραστηριότητα της περασμένης εβδομάδας στις περιοχές της Μέσης Ανατολής και της Δυτικής Αφρικής έχει ομαλοποιηθεί, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται μειώσεις στους ναύλους σε διαδρομές εκτός των προαναφερόμενων περιοχών. Στις χρονοναυλώσεις, οι ναύλοι στα VLCCs παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα $29.000/pdpr για ετήσια διάρκεια, ενώ στα Suezmax οι ναύλοι άγγιξαν και ξεπέρασαν τις $19.000/pdpr.
Φωτό: alibrashipping.com