H MSC 98 θα εξετάσει το μέλλον της μη επανδρωμένης ναυτιλίας

H MSC 98 θα εξετάσει το μέλλον της μη επανδρωμένης ναυτιλίας

200
H MSC 98 θα εξετάσει το μέλλον της μη επανδρωμένης ναυτιλίας

Για πρώτη φορά ο IMO θα συζητήσει το θέμα των αυτόνομων πλοίων. Η χρήση αυτόνομων πλοίων, ή αλλιώς των λεγόμενων μη επανδρωμένων πλοίων, θα δημιουργήσει την ανάγκη για ένα κανονιστικό πλαίσιο για πλοία τέτοιου είδους καθώς και για την αλληλεπίδραση και τη συνύπαρξή τους με τα επανδρωμένα πλοία.

Το Τμήμα Θαλάσσιας Τεχνολογίας και Κανονισμών της BIMCO μαζί με το Τμήμα Ναυτικής Ασφάλειας θα παραστούν στην 98η σύνοδο της Επιτροπής Nαυτικής Ασφάλειας (MSC) του IMO, η οποία ξεκίνησε τις εργασίες της στις 7 Ιουνίου στο Λονδίνο και τις ολοκληρώνει στις 16 του μήνα.

Η MSC είναι η τεχνική επιτροπή του ΙΜΟ και εξετάζει οποιοδήποτε θέμα αφορά ενισχύσεις στην ναυσιπλοΐα, την κατασκευή και τον εξοπλισμό των πλοίων, την επάνδρωση από τη μεριά της ασφάλειας, τους κανόνες για την πρόληψη συγκρούσεων, τον χειρισμό επικίνδυνων φορτίων, τις διαδικασίες και τις απαιτήσεις της ασφάλειας στη θάλασσα, τις έρευνες για ναυτικά ατυχήματα, τις διασώσεις και οποιοδήποτε άλλο θέμα αφορά άμεσα την ασφάλεια στη θάλασσα. Η MSC εγκρίνει και υιοθετεί τροπολογίες σε συμβάσεις όπως η SOLAS (Safety of Life at Sea).

H MSC 98 καλείται να ξεκινήσει μια άσκηση οριοθέτησης του κανονιστικού πλαισίου προκειμένου να προσδιοριστούν οι επηρεαζόμενοι κανονισμοί του ΙΜΟ σχετικά με τα αυτόνομα πλοία.

Υπάρχει μια ανάγκη ανάπτυξης κατηγοριών πλοίων με διαφορετικά επίπεδα αυτοματισμού, από μερικώς αυτοματοποιημένα συστήματα τα οποία βοηθούν το πλήρωμα μέχρι και πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα, τα οποία είναι σε θέση να αναλάβουν όλες τις πτυχές της λειτουργίας των πλοίων χωρίς να χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση.

Ορισμένοι νηογνώμονες έχουν ήδη δημοσιεύσει κριτήρια σχεδιασμού και κατευθυντήριες γραμμές για αυτόνομα πλοία. Ακόμα, ορισμένα κράτη έχουν θεσπίσει εθνικές κατευθυντήριες γραμμές για τη λειτουργία αυτών των πλοίων εντός της δικαιοδοσίας τους. Ωστόσο, καθώς ο αριθμός, ο τύπος και το μέγεθος των μη επανδρωμένων πλοίων αυξάνεται, αυτές οι πρωτοβουλίες ενδέχεται να καταστούν μη βιώσιμες και δυνητικά μη ασφαλείς.

Η MSC 98 δεν θα ξεκινήσει την πραγματική συζήτηση, αλλά θα αποφασίσει εάν και πότε θα αρχίσουν οι εργασίες.

Φωτό: imo.org

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.