Συμβάσεις παραχώρησης και ιδιωτικοποιήσεις για την προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού

Συμβάσεις παραχώρησης και ιδιωτικοποιήσεις για την προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού

79
Συμβάσεις παραχώρησης και ιδιωτικοποιήσεις για την προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού

Στο πλαίσιο του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum, η Υπουργός Τουρισμού, κα Έλενα Κουντουρά ανέφερε ότι «η πρόσφατη χάραξη μιας ενιαίας εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του yachting στην Ελλάδα είναι ένα πρόσθετο εργαλείο αξιοποίησης του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού τουριστών που φτάνουν στη χώρα, οι οποίοι φέτος αναμένεται να αγγίξουν τους 28 εκατ.».

Κατά τη δεύτερη και τελευταία ημέρα του Forum το θέμα της ιδιωτικοποίησης των ελληνικών μαρίνων κυριάρχησε. Κυβερνητικοί αξιωματούχοι και εκπρόσωποι του ιδιωτικού τομέα συμφώνησαν ότι έχουν γίνει πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά απομένουν ακόμη πολλά να επιτευχθούν.

Ο Υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, δήλωσε ότι «η ελληνική κυβέρνηση είναι προσηλωμένη στον στόχο της ενίσχυσης του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα μέσω της υλοποίησης δέσμης μέτρων που περιλαμβάνουν την ιδιωτικοποίηση των μαρίνων στον Άλιμο, τη Χίο, το Αργοστόλι και την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, βάσει του μοντέλου της σύμβασης παραχώρησης. Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται η συνεργασία με τις λιμενικές αρχές σε διάφορες τοποθεσίες ανά την Ελλάδα για την κατασκευή νέων μαρίνων, μέσω του μοντέλου σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα».

Δεδομένου ότι η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με προκλήσεις και έντονο ανταγωνισμό για την ανάπτυξη του yachting, καθώς γειτονικοί προορισμοί, όπως η Τουρκία και η Κροατία έχουν ήδη δρομολογήσει τον στρατηγικό μετασχηματισμό του τομέα yachting και την ανάπτυξη των υποδομών των μαρίνων τους, θα πρέπει η χώρα να προσελκύσει επενδύσεις. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, κ. Σταύρο Κατσικάδη, «ένα λογικό και σταθερό φορολογικό και ρυθμιστικό καθεστώς θα συνέβαλε στην προσέλκυση των επενδύσεων μειώνοντας τους νομικούς κινδύνους».

PSTF2017 Day2 Photo1 240517

Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε επίσης και ο τομέας της κρουαζιέρας, με κορυφαίους εκπροσώπους της βιομηχανίας να καταθέτουν τη δική τους προσέγγιση.

Ο Αντιπρόεδρος της Royal Caribbean Cruises, κ. Ukko Metsola, ανέφερε ότι «ο συνολικός αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας από την Ασία έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2012. Η αύξηση αυτή δημιουργεί μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης για τον κλάδο στην Ανατολική Μεσόγειο. Η Ασία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά παγκοσμίως και η Κίνα είναι η κινητήρια δύναμη της αγοράς τουρισμού της ηπείρου με περίπου 120 εκατ. Κινέζους τουρίστες να συρρέουν σε παγκόσμιους προορισμούς κάθε χρόνο», προσθέτοντας στη συνέχεια ότι: «Με την ανακήρυξη του 2018 ως έτους τουρισμού Ευρωπαϊκής Ένωσης-Κίνας, η ευκαιρία για την Ανατολική Μεσόγειο να τοποθετηθεί ως βασικός προορισμός κρουαζιέρας για τους Κινέζους τουρίστες καθίσταται σήμερα πιο σημαντική από ποτέ».

O κ. Ο Erkunt Öner, από την Ένωση Τούρκων Επενδυτών Τουρισμού (TTIA), πρότεινε τη δημιουργία ενός Cruise Aegean Forum που θα προβάλλει το κοινό προϊόν κρουαζιέρας Ελλάδας-Τουρκίας, το οποίο θα έχει ιδιαίτερη απήχηση στους επιβάτες κρουαζιέρας από τη Β. Αμερική.

Η σημασία των επισκεπτών κρουαζιέρας από τη Β. Αμερική για τη βιωσιμότητα του τομέα της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο επισημάνθηκε και από τον Δρ. Γιάννη Παράσχη, CEO του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε.  Ο ίδιος τόνισε ότι το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ο ΔΑΑ υποδέχτηκε περίπου 200.000 επιβάτες κρουαζιέρας, οι οποίοι προέρχονταν κυρίως από την Β. Αμερική και τον Καναδά, επισημαίνοντας ότι «χάρη στη συντονισμένη δυναμικότητα των 773.000 αεροπορικών θέσεων ετησίως, η σύνδεση μεταξύ της Αθήνας και αυτών των αγορών σήμερα είναι καλύτερη από ποτέ».

PSTF2017 Day2 Photo2 240517

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.