Στην τελική ευθεία η σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων στην Fraport

Στην τελική ευθεία η σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων στην Fraport

191
Στην τελική ευθεία η σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων στην Fraport

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως δίνει το «πράσινο φως» για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την ελληνική κυβέρνηση προς την κοινοπραξία Fraport AG-Slentel Ltd. Συγκεκριμένα, μετά από ενδελεχή έρευνα, η αρμόδια γενική διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι συμβάσεις παραχώρησης για τους 14 περιφερειακούς αερολιμένες στην Ελλάδα ανατέθηκαν με όρους που συνάδουν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ανταγωνισμού, και ως εκ τούτου, δεν συνεπάγονται κρατική ενίσχυση. Επίσης, στην ανακοίνωσή της η ΕΕ σημειώνει πως οι συμβάσεις παραχώρησης αποτελούν μέρος των δεσμεύσεων της Ελλάδας στο πλαίσιο του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας.
Με τη σημερινή απόφαση της Επιτροπής αίρεται ένα ακόμα εμπόδιο για την έναρξη ισχύος των συμβάσεων παραχώρησης. Εναπόκειται πλέον στις ελληνικές αρχές να προχωρήσουν στα τελικά βήματα για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των αερολιμένων που αποτελούν αντικείμενο των εν λόγω συμβάσεων.
Οι παραχωρήσεις αφορούν συνολικά 14 περιφερειακούς αερολιμένες. Η πρώτη σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει τους παρακάτω περιφερειακούς αερολιμένες στην Κρήτη, την ηπειρωτική Ελλάδα και το Ιόνιο πέλαγος: αερολιμένες Ακτίου, Χανίων, Καβάλας, Κεφαλληνίας, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης και Ζακύνθου. Η δεύτερη σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει τους περιφερειακούς αερολιμένες του Αιγαίου, ήτοι τους αερολιμένες Κω, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Να σημειωθεί, ότι το 2014 η Ελλάδα προέβη στην ανάθεση δύο συμβάσεων παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία δεκατεσσάρων συνολικά ελληνικών περιφερειακών αερολιμένων στη γερμανο-κυπριακή κοινοπραξία Fraport AG-Slentel Ltd. Σε αντάλλαγμα, η Fraport AG-Slentel Ltd θα καταβάλει τέλη παραχώρησης στο ελληνικό κράτος.
Οι συμβάσεις παραχώρησης υπογράφηκαν τον Δεκέμβριο του 2015 και η Ελλάδα τις κοινοποίησε στην Επιτροπή τον Οκτώβριο του 2016, ζητώντας της εμμέσως πλην σαφώς την έγκρισή της ώστε να μην υπάρχουν υπόνοιες περί κρατικής ενίσχυσης από οποιονδήποτε με έννομο συμφέρον.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι όροι των συμβάσεων παραχώρησης συνάδουν με τους συνήθεις όρους της αγοράς, κυρίως διότι προκύπτουν από ανταγωνιστική, διαφανή και χωρίς διακρίσεις διαδικασία υποβολής προσφορών, ενώ διαπιστώθηκε, επιπλέον, ότι η Ελλάδα επέλεξε την καλύτερη προσφορά που υποβλήθηκε. Ως εκ τούτου, οι συμβάσεις παραχώρησης δεν συνεπάγονται κρατική ενίσχυση προς την κοινοπραξία Fraport AG-Slentel Ltd κατά την έννοια των κανόνων της ΕΕ.

Φωτό: ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/Σωτήρης Μπαρμπαρούσης & ypa.gr

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.