Η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας και ναυτιλίας περνά από την Κίνα

Η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας και ναυτιλίας περνά από την Κίνα

412
Η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας και ναυτιλίας περνά από την Κίνα

Για τον Peter Krämer, έναν από τους ισχυρότερους Γερμανούς εφοπλιστές του Αμβούργου, κανείς δεν είναι σε θέση να πει με σιγουριά το πότε θα τελειώσει η ναυτιλιακή κρίση που ξέσπασε το 2008 και έχει οδηγήσει σε μεγάλα αδιέξοδα (και) τους Γερμανούς εφοπλιστές. Αυτό δηλώνει σε μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό «Stern».
ger1
Μάλιστα, με παρρησία παραδέχεται πως η κρίση έχει οδηγήσει σε μείωση και του δικού του στόλου, ο οποίος έχει πλέον συρρικνωθεί σημαντικά και από τα 44 δεξαμενόπλοια και bulk carriers που πριν από λίγα χρόνια αριθμούσε, πλέον αριθμεί σχεδόν τα μισά, μόλις 23.
Για τον Peter Krämer, που είναι γνωστός και ως ο «κόκκινος εφοπλιστής», στην περίπτωση που η κρίση, η σφοδρότερη που έχει βιώσει η παγκόσμια οικονομία και κατ’ επέκταση η ναυτιλία από την εποχή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, διατηρηθεί για ακόμα δύο-τρία χρόνια, τότε δεν θα έχει άλλη επιλογή από την περαιτέρω συρρίκνωση του στόλου του.
Όπως τονίζει ο ίδιος, «έχοντας χάσει περισσότερο από τα τρία τέταρτα των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας» του, δεν έχει άλλη επιλογή από το να «αγωνιστεί», όπως το κάνουν οι περισσότεροι Γερμανοί εφοπλιστές, που αξιοποιούν τα κέρδη των περασμένων ετών για να αντιμετωπίσουν τις σημερινές προκλήσεις. Πάραυτα παραμένει αισιόδοξος ότι τα πράγματα μπορεί να βελτιωθούν, κυρίως, με επενδύσεις προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Αλλά υπογραμμίζει με έμφαση ότι τίποτα δεν πρόκειται να βελτιωθεί εάν δεν υπάρξει οικονομική ανάπτυξη στην Κίνα. Γιατί η Κίνα, για τον κ. Krämer, είναι ο μοχλός ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας και κατ’ επέκταση της ναυτιλίας.
Στην ίδια συνέντευξη ο Peter Krämer ασκεί έντονη κριτική στους συναδέλφους τους, που τους κατηγορεί για απληστία, όταν τις καλές εποχές προχωρούσαν σε αθρόες παραγγελίες νέων πλοίων, χωρίς να αναλογίζονται τι μπορεί να επιφέρει μία τέτοια υπερπροσφορά χωρητικότητας.
Αλλά προχωρά και σε αυτοκριτική, τονίζοντας ότι στα «χρόνια της άνθησης μεταξύ 2002-2008 πίστευαν όλοι ότι η ναυτιλία θα ζει ολοένα και καλύτερες εποχές. Σαν να υπήρχε εγγύηση για μία αιώνια ανάπτυξη. “Κανείς δεν φανταζόταν ότι θα ερχόταν μία κρίση”.
Και καταλήγει, στη συνέντευξή του στο περιοδικό «Stern» και στους δημοσιογράφους Kristina Läsker και Thomas Ammann, λέγοντας πως «δηλώνω κι εγώ ένοχος» για την διαμόρφωση αυτού του κλίματος.

Φωτό: cst-hamburg.de & ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/PAUL HILTON

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.