Την έντονη δυσαρέσκειά τους έχουν δείξει οι λιμενεργάτες για τις μεταρρυθμίσεις τις οποίες έχει δρομολογήσει η ισπανική κυβέρνηση στους λιμένες της χώρας. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση του Μαριάνο Ραχόι αποσκοπεί στην ελευθέρωση της λιμενικής αγοράς σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Δεκέμβριο του 2014 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε πως οι διαχειρίστριες εταιρείες τερματικών σταθμών σε κάθε λιμάνι μπορούν να διορίσουν το δικό τους λιμενικό προσωπικό. Η μη συμμόρφωση της Ισπανίας στις απαιτήσεις αυτές είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή προστίμου στην χώρα, που μόνο για το 2016 ανήλθε σε ύψος € 15,6 εκατ.
Ωστόσο οι μεταρρυθμίσεις στις οποίες επιχειρεί να προβεί ο Ραχόι δεν έχουν γίνει αποδεκτές από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων στους λιμένες της Ισπανίας, καθώς υπάρχει ο φόβος ότι θα οδηγήσουν σε απολύσεις. Αντιδρώντας σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, οι λιμενεργάτες αποφάσισαν να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις στις 20, 22 και 24 Φεβρουαρίου.
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις αναμένεται να δημιουργήσουν σημαντικά προβλήματα σε δεκάδες ισπανικά λιμάνια, μεταξύ των οποίων η Βαρκελώνη και η Βαλένθια, τα οποία απασχολούν πάνω από 6.000 φορτοεκφορτωτές και διαχειρίζονται περίπου 500 εκατ. τόνους φορτίων ετησίως.
Υπό την πίεση των απεργιακών κινητοποιήσεων η Μαδρίτη φαίνεται πιο διαλλακτική και επιζητά συνάντηση για ανεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης, έτσι ώστε οι λιμένες να λειτουργήσουν ομαλά.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALBERT OLIVE