ECSA και INTERTANKO αντιδρούν στη συμπερίληψη της Ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών...

ECSA και INTERTANKO αντιδρούν στη συμπερίληψη της Ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων της ΕΕ

105
ECSA και INTERTANKO αντιδρούν στη συμπερίληψη της Ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων της ΕΕ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε την Τετάρτη τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της ενίσχυσης της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα (Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων της ΕΕ – European Emission Trading Scheme/ETS). Το νομοθετικό ψήφισμα εγκρίθηκε με 379 ψήφους υπέρ, 263 κατά και 57 αποχές. Οι ευρωβουλευτές θα ξεκινήσουν τώρα τις διαπραγματεύσεις με τη μαλτέζικη προεδρία του Συμβουλίου, προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία επί της προτεινόμενης ευρωπαϊκής οδηγίας.

Σε ό,τι αφορά τη Ναυτιλία, η πλειοψηφία των Ευρωβουλευτών ψήφισε υπέρ του να συμπεριληφθεί η Ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας από το 2023, εάν μέχρι το 2021 δε έχει αποφασιστεί η λειτουργία και εφαρμογή ενός αντίστοιχου συστήματος στο πλαίσιο του ΙΜΟ.

Από το Στρασβούργο ο Γ.Γ. της ECSA, κ. Patrick Verhoeven σχολιάζοντας την απόφαση του ΕΚ δήλωσε: «ο τρόπος να προχωρήσουμε μπροστά δεν είναι με το να ασκούνται μη ρεαλιστικές πιέσεις στον ΙΜΟ με περιφερειακά μέτρα, που θα βλάψουν σοβαρά έναν παγκόσμιο κλάδο, χωρίς να προστατεύουν το κλίμα». Ο Γ.Γ. της ECSA προσέθεσε, επίσης, ότι η απόφαση του ΕΚ «θα περιπλέξει άσκοπα την προσπάθεια επίτευξης μιας αποτελεσματικής και έγκαιρης παγκόσμιας συμφωνίας στο πλαίσιο του ΙΜΟ, που εν τέλει ο καθένας επιθυμεί».

Τελειώνοντας την δήλωσή του, ο κ. Patrick Verhoeven ευχαρίστησε τους Ευρωβουλευτές που ψήφισαν κατά της απόφασης ένταξης της Ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων, ενώ εξέφρασε την ελπίδα οι διαπραγματεύσεις που θα ακολουθήσουν τις επόμενες εβδομάδες, με την ΕΕ και τις χώρες-μέλη της ΕΕ, να οδηγήσουν εν τέλει σε μη συμπερίληψη της Ναυτιλίας στο ETS, έτσι ώστε «ο οδικός χάρτης του ΙΜΟ που συμφωνήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο να έχει τη μέγιστη δυνατή πιθανότητα επιτυχίας».

Στελέχη της αγοράς εκλαμβάνουν την απόφαση του ΕΚ ως μία «προτροπή» προς τον ΙΜΟ να επιταχύνει την διαμόρφωση και εφαρμογή των κανόνων του. Ωστόσο, ο οδικός χάρτης του ΙΜΟ, έχει καθορίσει με σαφήνεια στόχους και χρονοδιαγράμματα για την ανάπτυξη των ρυθμίσεων, που αποσκοπούν στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία, με ορίζοντα το 2023.

Την έντονη αντίδρασή της στην απόφαση του ΕΚ εξέφρασε και η INTERTANKO. Ο Τεχνικός Διευθυντής της INTERTANKO, Dragos Rauta, δήλωσε πως «η INTERTANKO και τα Μέλη της θεωρούν την φιλοδοξία του Ευρωκοινοβουλίου ως εντελώς αντιπαραγωγική». Προσθέτοντας, ότι με την απόφαση αυτή του ΕΚ, «υπονομεύεται το έργο που έχει αναλάβει ο ΙΜΟ και μπορεί να διαταραχθεί το πνεύμα συνεργασίας στο πλαίσιο της οποίας ο ΙΜΟ διαμορφώνει τους παγκόσμιους κανόνες για μία παγκόσμια βιομηχανία».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η δήλωση της Katharina Stanzel, INTERTANKO MD, η οποία τόνισε ότι παρά την πρόσφατη έκκληση του Γ.Γ. του ΙΜΟ προς την ηγεσία της ΕΕ για αποφυγή μονομερών ενεργειών, το ΕΚ δεν αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα της ανάγκης ύπαρξης αποτελεσματικών ρυθμίσεων με εφαρμογή σε παγκόσμιο επίπεδο.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/AN TU

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.