Ενώ πολλά ναυπηγεία στην Ευρώπη παλεύουν με ελλείματα και με άδεια βιβλία παραγγελιών, για πολλά από τα δανέζικα ναυπηγεία (όπως είναι τα: Karsten’s Shipyard, Søby Shipyard, Hvide Sande Shipyard) τα πράγματα φαίνεται να πηγαίνουν πολύ καλύτερα τα τελευταία χρόνια.
Το κλειδί της επιτυχίας τους θα πρέπει να αναζητηθεί στην απόφαση των διοικήσεών τους να στραφούν από τη ναυπήγηση μεγάλης χωρητικότητας πλοίων προς το χτίσιμο πλοίων ειδικού προορισμού (special purpose ships), καθώς και στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης. Αυτό υποστηρίζει η Jenny N. Braat, η διευθύντρια της εμπορικής ένωσης «Danish Maritime», μέλη της οποίας είναι και τα περισσότερα από τα δανέζικα ναυπηγεία.
Για τα δανέζικα ναυπηγεία η απάντηση ήταν η στροφή προς μία εξειδικευμένη αγορά ή αλλιώς η στροφή προς τα «niche markets». Άλλωστε, όπως επισημαίνει η Jenny N. Braat, «εάν είχαμε επιμείνει στην κατασκευή bulk carriers ή containerships, η κατάσταση θα ήταν διαφορετική, καθώς πρόκειται για ναυπηγικές εργασίες με μεγάλα κόστη. Και στην Δανία το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα βρίσκεται αλλού. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι να κάνουμε κάτι που απαιτεί γνώση και τεχνολογικό know-how».
Φωτό: karstensens.dk