Οι Ευρωπαίοι Πλοιοκτήτες ζητούν την αύξηση των εγκεκριμένων διαλυτηρίων

Οι Ευρωπαίοι Πλοιοκτήτες ζητούν την αύξηση των εγκεκριμένων διαλυτηρίων

237
Οι Ευρωπαίοι Πλοιοκτήτες ζητούν την αύξηση των εγκεκριμένων διαλυτηρίων

Σύμφωνα με την Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA), τα ναυπηγεία της Ευρώπης τα οποία συγκαταλέγονται στη λίστα των εξειδικευμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διαχειρίζονται λιγότερο από το 30% των πλοίων προς διάλυση.

Το συγκεκριμένο γεγονός  φανερώνει την ανάγκη για σύσταση διαλυτηρίων σε περιοχές εκτός της Ευρώπης τα οποία θα παρέχουν ασφαλείς εργασιακές συνθήκες και η λειτουργία τους θα είναι φιλική προς το περιβάλλον. Να πληρούν δηλαδή τις απαραίτητες προδιαγραφές σύμφωνα με τον Κανονισμό Ανακύκλωσης Πλοίων (ν.1257/ 2013)  για να προστεθούν στην εγκεκριμένη λίστα της Ε.Ε. Εφόσον ένα πλοίο έχει σημαία κράτους της Ε.Ε., θα οδηγείται σε ένα εγκεκριμένο διαλυτήριο στο τέλος της λειτουργικής του ζωής είτε αυτό το διαλυτήριο βρίσκεται εντός είτε εκτός της Ε.Ε.

Nα σημειωθεί ότι πολλές αιτήσεις διαλυτηρίων εκτός Ε.Ε. (Τουρκία, Κίνα, Ινδία), που επιθυμούν να προστεθούν στη λίστα της Ε.Ε., δεν έχουν ακόμα εγκριθεί. Το πιο σημαντικό απ’ αυτά τα διαλυτήρια βρίσκεται στην πόλη Alang της Ινδίας, όπου πολλές εγκαταστάσεις συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Χόνγκ Κόνγκ, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν τη μέθοδο του beaching για τη διάλυση των πλοίων. Η ECSA έχει υποστηρίξει την προσθήκη αυτής της περιοχής στη λίστα των εγκεκριμένων διαλυτηρίων της Ε.Ε. διότι αυτό συν τοις άλλοις θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκτήσουν υψηλές προδιαγραφές και άλλα διαλυτήρια εκτός Ε.Ε.

Ο ευρωπαϊκός Κανονισμός Ανακύκλωσης Πλοίων (ν.1257/2013) θα τεθεί σε ισχύ στις 31 Δεκεμβρίου 2018.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.