Τα τρένα με κινεζικά φορτία, ο νέος ανταγωνιστής των πλοίων

Τα τρένα με κινεζικά φορτία, ο νέος ανταγωνιστής των πλοίων

438
Τα τρένα με κινεζικά φορτία, ο νέος ανταγωνιστής των πλοίων

Στην προσπάθειά της να ενισχύσει τα έσοδα των εξαγωγών και την ενίσχυση της σύνδεσης με την Ευρώπη, η Κίνα εγκαινίασε ανήμερα την πρωτοχρονιά την πρώτη  εμπορευματική αμαξοστοιχία μεταξύ των βιομηχανικά αναπτυγμένων ανατολικών ακτών της και του Λονδίνου.

Η αμαξοστοιχία θα διασχίζει 12.000 χιλιόμετρα σε 18 ημέρες ενώ θα συνδέει σε τακτικά διαστήματα και σε σταθερό πλαίσιο την Κίνα με την Αγγλία.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η αμαξοστοιχία αναχώρησε από την πόλη Yiwu και την κεντρική επαρχία Zhejiang και θα περάσει  μέσα από το Καζακστάν, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία, το Βέλγιο και τη Γαλλία για να φτάσει τελικά στο Λονδίνο.

Παρόμοια  τρένα ήδη συνδέουν την Κίνα με τερματικό σταθμό τη Μαδρίτη της Ισπανίας.  Η μεταφορά  σιδηροδρομικών εμπορευματικών θεωρείται  ότι μειώνει στο μισό το κόστος των εμπορευματικών αερομεταφορών ενώ μειώνει κατά το το ήμισυ το χρόνο παράδοσης σε σχέση με τις θαλάσσιες μεταφορές.

Οι συγκεκριμένες μεταφορές αφορούν κυρίως ευπαθή προϊόντα, γεωργικά προϊόντα αλλά και προϊόντα βιομηχανικής παραγωγής που απαιτούν άμεση παράδοση και ελάχιστες μεταφορτώσεις.

Το Πεκίνο επιθυμεί να αυξήσει τις εξαγωγές της χώρας και αναζητεί τρόπους οικονομικής μεταφοράς προϊόντων επαναλανσάροντας τους «νέους δρόμους του μεταξιού», σε συνεργασία με άλλες χώρες και μεταφορικές εταιρείες παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες του όλου εγχειρήματος.