Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει έκθεση της AP Moller-Maersk Group που δημοσιεύτηκε πρόσφατα και απεικονίζει τις προβλέψεις της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια σχετικά με την αγορά των containers.
Σύμφωνα με την έκθεση, με χρονικό ορίζοντα το 2022 αναμένεται η παγκόσμια προσφερόμενη χωρητικότητα να ανέλθει σε 23 ΤΕUm και η ζητούμενη χωρητικότητα τα 22 TEUm. Η ονομαστική χωρητικότητα, συμπεριλαμβανομένων των παραγγελιών, αναμένεται να φτάσει τα 24 TEUm. Εξ αυτών, τα 19 TEUm αφορούν τον ενεργό στόλο, 2 TEUm τα πλοία σε αδράνεια και τα 3 TEUm σε βιβλία παραγγελιών. Τέλος, 1 TEUm θεωρείται ότι θα οδηγείται σε σκραπ.
Για το 2017 αναμένεται να κλείσει η «ψαλίδα» στο 0,9% μεταξύ της ετήσιας αύξησης προσφερόμενης και ζητούμενης χωρητικότητας. Ειδικότερα, η προσφερόμενη παγκόσμια χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,4%, μειωμένη σε σχέση με το 2016 οπότε και αυξήθηκε κατά 4,2%. Αντίθετα, η ζήτηση για χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί το 2017 κατά 2,5%, αρκετά περισσότερο από το 1,8% για το 2016.
Τέλος, σύμφωνα με την έκθεση, ως το 2020 αναμένεται αισθητά μεγαλύτερη ανάπτυξη των αγορών που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, τη ζήτηση για αποθήκες και logistics σε σχέση με τη συνολική παγκόσμια ανάπτυξη (κυρίως δηλαδή για τα 3PL και 4PL). Μικρή μόνο κάμψη αναμένεται για τις παραδοσιακού τύπου μεταφορές.