Για 4η χρονιά παρουσιάζουν μείωση τα λειτουργικά κόστη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων

Για 4η χρονιά παρουσιάζουν μείωση τα λειτουργικά κόστη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων

346
Για 4η χρονιά παρουσιάζουν μείωση τα λειτουργικά κόστη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων

Την ετήσια έκθεσή του σχετικά με τα λειτουργικά κόστη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων εξέδωσε ο διεθνής οίκος Moore Stephens, εταιρεία οικονομικών και επενδυτικών ναυτιλιακών συμβούλων. Σύμφωνα με την έκθεση, τα λειτουργικά κόστη παρουσίασαν νέα μείωση κατά 2,4% το 2015 σε σχέση με το 2014, οπότε και είχαν παρουσιάσει περαιτέρω μείωση 0,8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Πρόκειται για την 4η συνεχόμενη χρονιά οπότε και εμφανίζονται συνεχείς μειώσεις, γεγονός που υποδεικνύει την ορθή διαχείριση εκ μέρους των πλοιοκτητών αλλά αποτυπώνεται παράλληλα και η παρατεταμένη παγκόσμια οικονομική ύφεση.
Η έρευνα αποτυπώνει μειώσεις στα κόστη σε όλους τους τύπους πλοίων, ήτοι κατά 2,2% στα τάνκερ, 3,6% στα πλοία ξηρού φορτίου και 3,7% στα πλοία κοντέινερ.
Ειδικότερα, μειώσεις αποτυπώθηκαν στα κόστη επάνδρωσης κατά 1,2% το 2015 σε σχέση με το 2014, οπότε και υπήρξε μικρή κάμψη κατά 0,1% σε σχέση με το 2013. Κατά αντιστοιχία, το 2008 είχε παρουσιαστεί αύξηση κατά 21%. Η πτώση στα τάνκερς ανήλθε συνολικά σε 1,3% με την μεγαλύτερη εξ αυτών να εντοπίζεται στα product tankers κατά 3,6%, ενώ αντίθετα αύξηση παρουσιάστηκε στα Panamax (1,4%) και στα VLCC (1,2%). Στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου, η συνολική μείωση στα κόστη πληρώματος ανήλθε σε 1,1% του 2015 σε σχέση με το 2014 και το 2013, όπου ήταν στα ίδια επίπεδα. Η μεγαλύτερη μείωση αφορούσε τα Panamax bulkers κατά 3,2% ενώ αντίθετα η μεγαλύτερη αύξηση εντοπίστηκε στα Handysize bulkers κατά 2,3%. Στα πλοία κοντέινερ τα κόστη πληρώματος μειώθηκαν για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες κατά 3,3% το 2015 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η μεγαλύτερη μείωση κατά 3,6% αφορούσε τα πλοία μεταξύ 2.000 και 6.000 teu.
Όσον αφορά τα κόστη προμηθειών παρατηρήθηκε πτώση κατά 4,3% το 2015 σε σχέση με το 2014, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να εντοπίζονται στα Capesize (8,5%), στα Panamax (8,2%), καθώς επίσης και στα containerships μεταξύ 2.000-6.000 teu (8,0%). Μοναδική εξαίρεση αύξηση στα κόστη προμηθειών αποτελούν τα tankers μεταξύ 5.000 και 10.000 dwt, με το ποσοστό αύξησης να φτάνει το 1,5%.
Ανάλογη εικόνα εντοπίζεται και στα κόστη συντήρησης και επισκευών πλοίων, με την πτώση να ανέρχεται σε 4,3% το 2015 σε σχέση με το 2014, με την μεγαλύτερη μείωση να παρατηρείται στα Coastal Dry Cargo με 7,9% ενώ αντίθετα αύξηση παρατηρήθηκε στα κόστη συντήρησης για τα VLCC (0,1%) και τα containerships μεταξύ 1.000 και 2.000 teu (1,3%).
Τέλος, τα κόστη των ασφαλίστρων εμφανίστηκαν μειωμένα το 2015 κατά 3,2% σε σχέση με το 2014. Τα Handysize Bulkers (5,7%) και τα Panamax Bulkers (5,3%) υπήρξαν οι κατηγορίες πλοίων με τις μεγαλύτερες μειώσεις των ασφαλίστρων.
Ο Richard Greiner, αναλυτής και συνεργάτης της Moore Stephens, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ανέφερε ότι «το 2015 υπήρξε η 14η συνεχόμενη χρονιά πτώσης στα λειτουργικά κόστη των πλοίων, συνολικά» και συνέχισε ότι «αν και δεν ήταν τόσο αναμενόμενη μία περαιτέρω πτώση, αυτό πιθανώς να οφείλεται στην σωρευτικά καλή διαχείριση από μεριάς των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με τις ακραίες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αγορά, σε ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον».

Ολόκληρη η έρευνα, στο site www.moorestephens.co.uk

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.