Αφετηρία επανεκκίνησης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας με την ανανέωση του στόλου της...

Αφετηρία επανεκκίνησης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας με την ανανέωση του στόλου της ΕΕΝΜΑ

1857
Αφετηρία επανεκκίνησης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας με την ανανέωση του στόλου της ΕΕΝΜΑ

Σε συνέχεια κύκλου θεσμικών επαφών με μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, έλαβε χώρα την Παρασκευή 07/10/2016 στο Μέγαρο Μαξίμου προγραμματισμένη συνάντηση με τους υπουργούς Επικρατείας Α. Φλαμπουράρη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσα, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Θ. Τζάκρη καθώς και τον Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Χ. Λαμπρίδη, με τον Πρόεδρο ΕΕΝΜΑ Χ. Σημαντώνη ο οποίος συνοδευόταν από τον Π. Ζαχαριουδάκη CEO Europa Venture, το SPV που έχει δημιουργηθεί από την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων για την υλοποίηση του προγράμματος Europa Ship Plan.
Κεντρικό θέμα της συνάντησης ήταν ο συντονισμός των αναγκαίων δράσεων και ενεργειών, αποτέλεσμα των προηγούμενων συναντήσεων καθώς και η κατάρτιση χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του σχεδίου για την επανεκκίνηση της Ελληνικής Ναυπηγικής βιομηχανίας. Ο εν λόγω σχεδιασμός αποσκοπεί στην άμεση λειτουργία των ελληνικών ναυπηγείων με αιχμή του δόρατος την πρωτοβουλία της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων για την ανανέωση και περιβαλλοντική προσαρμογή των πλοίων ΝΜΑ.
Όπως αναφέρθηκε βασική προϋπόθεση ώστε τα ελληνικά ναυπηγεία να μπορούν να ανταγωνιστούν τα ναυπηγεία της Πορτογαλίας και της Ρουμανίας – τα οποία είναι τα επικρατέστερα να απορροφήσουν τις νέες κατασκευές στα πλαίσια του δανειοδοτικού προγράμματος της ΕΕΝΜΑ από το Junker Plan- είναι οι ελληνικές ναυπηγικές μονάδες να μπορέσουν να παρέχουν ανταγωνιστικές τιμές ώστε μέρος των αρχικών δεκαεννέα παραγγελιών Ελλήνων πλοιοκτητών που συμμετέχουν, να υλοποιηθούν στην Ελλάδα, καθώς τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν άμεσα να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες κατασκευής της ΝΜΑ λόγω των χαρακτηριστικών των πλοίων. Στο πλαίσιο, αυτό η λειτουργία των ελληνικών ναυπηγείων αποτελεί συνθήκη που η Ελληνική Πολιτεία πρέπει να εξασφαλίσει.
Στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού για την ουσιαστική επανεκκίνηση του κλάδου η Ελληνική Πολιτεία χρειάζεται να εγγυηθεί ότι όλα τα ελληνικά ναυπηγεία (Σκαραμαγκά, Ελευσίνα, Νεώρειο Σύρου αλλά και του Περάματος) μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα, παρέχοντας τις αναγκαίες εγγυήσεις (refund guarantees), όπως σε όλα τα Ευρωπαϊκά ναυπηγεία καθώς και ανταγωνιστικές τιμές, το οποίο είναι και το ουσιαστικότερο.
Περαιτέρω, η υλοποίηση του ανώτερο Σχεδίου θα ενισχύσει όχι μόνο τις νέες κατασκευές, αλλά θα δώσει ώθηση στις επισκευές και μετασκευές σε ελληνικά ναυπηγεία, εν όψει των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών που τίθενται σε ισχύ τα προσεχή έτη και αφορούν στη χρήση αποθειωμένων καυσίμων και τη διαχείριση θαλάσσιου έρματος. Με αυτό τον τρόπο, αναμένεται ότι θα επωφεληθούν και οι ελληνικές εταιρείες κατασκευής σχετικού εξοπλισμού, ενεργοποιώντας το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας του κλάδου, με πολλαπλά οφέλη τόσο για τη περιφερειακή όσο και για την εθνική οικονομία.
Ο κ. Φλαμπουράρης τόνισε ότι από την πλευρά της η πολιτεία θα προχωρήσει στις αναγκαίες παρεμβάσεις με σειρά προγραμματισμένων δράσεων ενώ ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι η επανεκκίνηση του κλάδου είναι εθνική προτεραιότητα, η οποία σε συνδυασμό με την υλοποίηση της πρωτοβουλίας της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων θα σηματοδοτήσει την ουσιαστική και βιώσιμη επανεκκίνηση της ναυπηγοεπισκευής.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.