Σε επιφυλακή οι πλοιοκτήτες από τις πιέσεις που δέχονται οι τιμές των...

Σε επιφυλακή οι πλοιοκτήτες από τις πιέσεις που δέχονται οι τιμές των διαλύσεων

170
Σε επιφυλακή οι πλοιοκτήτες από τις πιέσεις που δέχονται οι τιμές των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Ύστερα από μία αρκετά έντονη σε πράξεις περίοδο κυρίως σε Containers, η προηγούμενη εβδομάδα επέδειξε κάποια σημάδια «κόπωσης» καθώς οι Cash Buyers προς το παρόν έχουν επικεντρωθεί στο να «ξεφορτωθούν» τα πλοία που έχουν στα χέρια τους τα οποία στην πλειοψηφία τους είχαν αγοραστεί “As Is”. Αν και η προσφορά πλοίων συνεχίζει να βρίσκεται σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, μια γενικότερη επιφύλαξη υπάρχει από την πλευρά των πλοιοκτητών καθώς οι προσφερόμενες τιμές έχουν αρχίσει και δέχονται πιέσεις.
H Ινδία, την προηγούμενη εβδομάδα είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο (η Ινδία προτιμά τα Containers) παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου υποχώρησαν κατά $ 10/LDT, ύστερα από ισόποση αύξηση που είχε λάβει χώρα στην αρχή της εβδομάδας, αλλά η διακύμανση-μείωση αυτή εξισορροπήθηκε από την σταθερή διαπραγμάτευση της ρουπίας στα 66,5 προς το δολάριο.
Το Μπαγκλαντές, ενώ οι αργίες του Eid ολοκληρώθηκαν δεν έχει μπει ακόμη στην αγορά καθώς οι προσφερόμενες τιμές είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά των ανταγωνιστών του και ιδιαίτερα της Ινδίας.
Στο Πακιστάν, ενώ η ζήτηση και οι προσφερόμενες τιμές δείχνουν σημάδια βελτίωσης ακόμη δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν την Ινδία, ενώ από την άλλη οι End Buyers θα πρέπει να προσαρμοστούν στις συνθήκες της αγοράς όπου η προσφορά επικεντρώνεται επί το πλείστον σε Containers και όχι σε Capes ή Panamax που είναι η προτίμηση των διαλυτηρίων.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 708,208 DWT περίπου, εκ των οποίων το 65% (462,533 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 7% (45,550 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 28% (200,125 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 175 – $ 185 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.