Με 838 εκατ. ευρώ εκσυγχρονίζεται το κανάλι Έλβα-Λίμπεκ

Με 838 εκατ. ευρώ εκσυγχρονίζεται το κανάλι Έλβα-Λίμπεκ

103
Με 838 εκατ. ευρώ εκσυγχρονίζεται το κανάλι Έλβα-Λίμπεκ

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας σχεδιάζει να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό, την εκβάθυνση αλλά και διαπλάτυνση του καναλιού που συνδέει τους ποταμούς Έλβα και Τράβε, και κατά συνέπεια επιτρέπει τη σύνδεση του Αμβούργου και της Βόρειας Θάλασσας με την Βαλτική Θάλασσα μέσω του λιμένα του Λίμπεκ.
Το υδάτινο κανάλι, που εδώ και 115 χρόνια συνδέει τον ποταμό Έλβα με την Βαλτική Θάλασσα, σήμερα έχει συνολικό μήκος 62 χιλιομέτρων, ενώ το βάθος του φτάνει τα 2,5 μέτρα. Στόχος της γερμανικής κυβέρνησης είναι με έργα ύψους 838 εκατ. ευρώ το κανάλι του Έλβα-Λίμπεκ να καταστεί πλήρως ανταγωνιστικό του αντίστοιχου καναλιού του Κιέλου. Να σημειωθεί ότι για κάθε ένα τόνο φορτίου που μεταφέρεται δια μέσου του καναλιού Έλβα-Λίμπεκ, αντιστοιχούν 90 τόνοι στο κανάλι του Κιέλου, ενώ στο κανάλι Έλβα-Λίμπεκ σε ετήσια βάση διέρχονται 2.500 πλοία όταν από το κανάλι του Κιέλου διέρχονται 32.100.
Η προοπτική έναρξης των έργων διαπλάτυνσης του καναλιού Έλβα-Λίμπεκ έχει ήδη προκαλέσει μεγάλη αντιπαράθεση μεταξύ των μελών του γερμανικού Κοινοβουλίου. Η βουλευτής των Πρασίνων Valerie Wilms τονίζει ότι είναι παράλογο να δαπανηθούν 838 εκατ. ευρώ για την διαπλάτυνση ενός καναλιού, ενώ υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες εκσυγχρονισμού των υπολοίπων υδάτινων οδών του κρατιδίου του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν.
Από την άλλη ο βουλευτής του CDU Norbert Brackmann υποστηρίζει την αναγκαιότητα άμεσης έναρξης των έργων εκσυγχρονισμού και διαπλάτυνσης του καναλιού Έλβα-Λίμπεκ, καθώς έτσι θα ανακουφισθεί ο λιμένας του Αμβούργου, ενώ θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος μεταφοράς των εμπορευμάτων μεταξύ Βόρειας και Βαλτικής Θάλασσας. Την θέση του Χριστιανοδημοκρατικού Kόμματος (CDU) υποστηρίζει τόσο η λιμενική αρχή του Αμβούργου όσο βεβαίως και το Εμπορικό Επιμελητήριο της πόλης.

Φωτό: ndr.de

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.