Το 7o Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας

Το 7o Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας

368
Το 7o Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας

Τη βεβαιότητα ότι η ελληνική ναυτιλία έχει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί στη ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία και να επωφεληθεί από όλες τις προηγμένες και καινοτόμες εφαρμογές που διαθέτει σήμερα η εργαλειοθήκη της «ψηφιακής ναυτιλίας», εξέφρασε μεγάλος αριθμός εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, ο οποίος παρακολούθησε τις εργασίες του 7ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ύδρας με θέμα “Από το «μπρίκι» στο αυτόνομο πλοίο”. Το συνέδριο, που διοργανώθηκε από την Αδελφότητα των Υδραίων Αθηνών, έλαβε χώρα στη Συνεδριακή αίθουσα του Ιερού Καθεδρικού Ναού Ύδρας υπό την Αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.), της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας, του International Propeller Club of the United States – International Port of Piraeus και της Wista Hellas.
Εγκαινιάζοντας τις εργασίες του συνεδρίου, ο πρόεδρος της Αδελφότητος των Υδραίων Αθηνών, Γιάννης Σαχίνης, αναφέρθηκε στους σκοπούς της Αδελφότητος, οι οποίοι παραμένουν ίδιοι από την ίδρυσή της το 1890 μέχρι σήμερα.
Στον εναρκτήριο χαιρετισμό του, αλλά και σε ομιλία του κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα μιας δημιουργικής και παραγωγικής Ελλάδας, που έχει αναδείξει τη χώρα μας σε παγκόσμιο πρωτοπόρο του συγκεκριμένου κλάδου. Οι επενδυτικές προκλήσεις, δηλαδή η επιχειρηματική απόφαση να επενδύσει ο θαλάσσιος επιχειρηματίας εκατομμύρια ευρώ στον ένα ή στον άλλο τύπο πλοίου, στη μία ή στην άλλη ναυτιλιακή αγορά, υπήρξαν πάντοτε εγγενείς στη ναυτιλία. Σήμερα η επενδυτική πρόκληση, στο βαθμό που δεν αφορά βέβαια σε ήδη νομοθετημένες απαιτήσεις, λαμβάνει και μία νέα μορφή: αφορά πλέον και στο βαθμό οικειοποίησης των νέων τεχνολογιών τόσο στο πλοίο όσο και στην εταιρία στη στεριά. Στο πλαίσιο αυτό κινούνται άλλωστε και οι καταγεγραμμένες από το σύνολο των ναυτιλιακών διοικήσεων προτεραιότητες σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και Ε.Ε.
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και Διευθύνων Σύμβουλος της Aegeus Shipping S.A., Γεώργιος Δ. Πατέρας, επεσήμανε ότι οι εξελίξεις της σύγχρονης τεχνολογίας διευκολύνουν την ναυσιπλοΐα, αυξάνουν την ασφάλεια, προστατεύουν το περιβάλλον και βελτιώνουν τις συνθήκες εργασίας. Οι επενδύσεις σε τεχνολογία θα πρέπει να συνδυαστούν με επενδύσεις στην εκπαίδευση, προσθέτοντας ότι η Ελληνική Ναυτιλιακή Κοινότητα έχει επενδύσει σημαντικά ποσά στην ναυτική εκπαίδευση, χρηματοδοτώντας μεγάλο αριθμό ναυτικών ακαδημιών στην Ελλάδα. Όσο για την αύξηση του αριθμού των απασχολούμενων Ελλήνων ναυτικών, ο κ. Πατέρας τόνισε ότι σε αυτό θα βοηθήσουν οι ατομικές συμβάσεις.
Στη συνέχεια, ο Δρ. Ιωάννης Κούστας και ο Δρ. Martin Stopford, έκαναν έναν διάλογο για την «έξυπνη ναυτιλία» και την υιοθέτησή της από τον ελληνικό εφοπλιστικό κόσμο, σε μια βάση κόστους-οφέλους, λαμβάνοντας υπόψη και τον διεθνή ανταγωνισμό.
Ο Δρ. Μ. Stopford υπερθεμάτισε της χρήσης της τεχνολογίας, λέγοντας ότι μπορεί να απαλλάξει τον πλοίαρχο από περιττή γραφειοκρατία, ώστε να ασχοληθεί με τις αποφάσεις που αφορούν το ίδιο το πλοίο. Επίσης, ανέφερε ότι είναι μονόδρομος για την ελληνική ναυτιλία να προσαρμοστεί στις νέες τεχνολογίες, λόγω αυξημένου ανταγωνισμού.
Ο Δρ. Ιωάννης Κούστας ανέφερε ότι η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας είναι σημαντική, όμως δεν αποτελεί αυτοσκοπό, καθώς εάν η ελληνική ναυτιλία λειτουργήσει σε συνθήκες «μηδενικής ανοχής», όπως άλλοι κλάδοι μεταφορών (αερομεταφορές κ.ά.), θα πρέπει να υλοποιήσει τεράστιες επενδύσεις, τις οποίες θα καταστεί αδύνατο να αποσβέσει.
Ακολούθησε συζήτηση πάνελ, με θέμα: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ναυτιλίας», στο οποίο συμμετείχαν: η Αθηνά Βεζύρη, Διευθύνουσα Σύμβουλος, SRH Marine Greece, VP Maritime Sales, Europe and MSS Services, Speedcast Director, Comité International Radio-Maritime (CIRM), ο Μιχάλης Μποδούρογλου, President & CEO, Paragon Shipping and Box Ships, ο Κωνσταντίνος Πουλής, Γενικός Διευθυντής, Epsilon Hellas, ο
Ανδρέας Βαμβακάρης, Μέλος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) και ο Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Principal, Tsavliris Salvage Group
Τις εργασίες του συνεδρίου συντόνισε ο Γιώργος Ξηραδάκης, Managing Director XRTC Business Consultants, President, The International Propeller Club of United States-International Port of Piraeus.
Παρεμβάσεις έγιναν από τους εφοπλιστές: Νίκο Τσαβλίρη, Γιώργο Πατέρα, Μιχάλη Μποδούρογλου, Αριστείδη Πίττα, Γιώργο Τσαβλίρη, Λου Κολλάκη και Μανώλη Βορδώνη, ενώ τις εργασίες του συνεδρίου παρακολούθησαν Έλληνες εφοπλιστές, μέλη ιστορικών ναυτιλιακών οικογενειών της Ύδρας, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ναυτιλίας, εκπρόσωποι εταιρειών τεχνολογίας, σύμβουλοι και ακαδημαϊκοί.
Τέλος, στο συνέδριο έγιναν παρουσιάσεις συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένων για τη ναυσιπλοΐα, από τις εταιρείες Mobile Technology, Ηoneywell Sensing & Productivity Solutions και LAROS-Prisma Electronics.

yd1
yd2