«SMM Hamburg 2016»: Το ελληνικό περίπτερο στην καρδιά της σημαντικότερης ευρωπαϊκής έκθεσης

«SMM Hamburg 2016»: Το ελληνικό περίπτερο στην καρδιά της σημαντικότερης ευρωπαϊκής έκθεσης

1213
«SMM Hamburg 2016»: Το ελληνικό περίπτερο στην καρδιά της σημαντικότερης ευρωπαϊκής έκθεσης
Η ελληνική αποστολή

H παρουσία ενός «εθνικού» ελληνικού περιπτέρου στην καρδιά της σημαντικότερης ευρωπαϊκής έκθεσης για τη ναυπηγική τεχνολογία αλλά και στο μεγαλύτερο οικονομικό και επιχειρηματικό κέντρο του γερμανικού βορρά είναι σαφώς μια σημαντική επιτυχία για όσους εμπνεύστηκαν και σχεδίασαν την εθνική παρουσία στη διεθνή έκθεση SMM, που διεξήχθη στο Αμβούργο από 6 έως 9 Σεπτεμβρίου 2016.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ελληνική αποστολή συμμετέχει σε διεθνή ναυτιλιακή έκθεση και δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται προσπάθεια για την παγκόσμια εξωστρέφεια του συγκεκριμένου- ταλαιπωρημένου από την ελληνική πραγματικότητα-κλάδου. Είναι, όμως, η πρώτη φορά που δύο σημαντικοί θεσμικοί φορείς εκπροσώπησης της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής, προμηθευτικής και τεχνολογικής επιχειρηματικής κοινότητας συμμετείχαν, από κοινού, μοιράζοντας όχι μόνον το κόστος αλλά κυρίως τους στόχους και τις ελπίδες τους.
Η συμμετοχή της Hellenic Marine Equipment Manufacturers and Exporters (HEMEXPO)- βραβευμένης με το Βραβείο Ευκράντη για την υποστήριξη της ελληνικής ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας το 2015, – και η γνωστή για τη μακροχρόνια παρουσία και δράση της στον Πειραιά, Worldwide Industrial & Marine Association (WIMA), με τη σημαντικότατη αρωγή και υποστήριξη του Οργανισμού Εnterprise Greece κατάφεραν να επιτύχουν μια πρώτη υπέρβαση για την οποία δεν φημίζονται οι προηγούμενες γενιές Ελλήνων.
Όπως μας επισήμανε η κ. Ελένη Πολυχρονοπούλου, πρόεδρος της HEMEXPO και ο κ. Πάνος Μάλλιος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου, η προσπάθεια για «συνένωση» των εταιρειών που ασχολούνται με την τεχνολογία, την κατασκευή, τις προμήθειες και τον εξοπλισμό του πλοίου, αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία για όλη τη νέα γενιά που ανέλαβε τα σκήπτρα από τις οικογενειακές εταιρείες, οι οποίες μάλιστα έχουν επιχειρηματική ζωή αρκετών δεκαετιών. «Οι προηγούμενες γενιές στο Πέραμα δεν κάθονταν μαζί, δεν συνεργαζόντουσαν, πολλές φορές δεν μιλούσαν καν μεταξύ τους» ανέφεραν χαρακτηριστικά στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στο Αμβούργο στους τρεις προσκεκλημένους δημοσιογράφους των ελληνικών ΜΜΕ.
Η διάθεση για συλλογική δράση- team work- είναι ο κύριος και ο βασικός σκοπός της νέας και σημαντικότατης αυτής πρωτοβουλίας. Ανταλλαγή πληροφοριών, γνωριμιών, διασυνδέσεων και κυρίως συλλογική ανάληψη πρωτοβουλιών, εξωστρέφειας και επικοινωνίας με τις διεθνείς αγορές είναι οι πρώτες δράσεις οι οποίες έχουν ως απώτερο στόχο τη διεθνή επικράτηση και αναγνώριση της ετικέτας “Made in Greece”, στα διεθνή ναυπηγικά και ναυπηγοεπισκευαστικά fora. Και η αλήθεια είναι ότι όλες οι εταιρείες που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη αποστολή είναι επιτυχημένες και επικερδείς, με εκπροσώπηση από νέους και οραματικούς επαγγελματίες με γνώσεις, παιδεία και διάθεση για εγρήγορση και συνεργασία.
Η πρόεδρος της HEMEXPO, Ελένη Πολυχρονοπούλου, επεσήμανε στη συνέντευξη Τύπου τους λόγους για αυτή τη συνένωση δυνάμεων που είναι πλέον αναγκαία: «Είχαμε συνηθίσει να περιμένουμε να χτυπήσει το τηλέφωνο. Το τηλέφωνο όμως σταμάτησε να χτυπά. Εμείς πλέον πρέπει να αναζητήσουμε τον πελάτη. Να τον ακούσουμε. Ποια είναι τα προϊόντα που αναζητά, ποια πιστοποίηση, ποιο service έχει ανάγκη. Αν δεν υπάρξει εξέλιξη θα χαθεί η τεχνογνωσία και η εμπειρία μας ως έθνος».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της WIMA, Ηλίας Χατζηεφραιμίδης έδωσε επίσης μια σημαντική διάσταση ως προς την ανάγκη διεθνούς παρουσίας και επικράτησης των ελληνικών επιχειρήσεων στη συγκεκριμένη αγορά. «Πολλά από τα προϊόντα που κατασκευάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια, ειδικά από την Κίνα, ήταν ελαττωματικά. Υπήρξαν σημαντικά ζητήματα με την ποιότητα των υλικών και τεχνολογιών σε πολλά πλοία και για αυτό το λόγο έπρεπε να αλλάξουν τα standards. Στις τεχνολογίες αιχμής αρκετές χώρες της Ασίας υστερούν και σε αυτό το σημαντικό σημείο μπορούν οι Έλληνες κατασκευαστές να προσφέρουν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους προϊόντα και υπηρεσίες με ποιότητα και ανταγωνιστικές τιμές» μας επισήμανε. Στον ίδιο παρονομαστή και ο κ. Θανάσης Μ. Αθανασόπουλος, υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων WIMA, ο οποίος εστίασε στις προκλήσεις που παρουσιάζονται: «Χρειαζόμαστε ένα διεθνές δίκτυο. Είναι όμως μια ευκαιρία αφού πλέον αρχίζει να δημιουργείται χώρος και για μας. Πλέον έρχονται τα ναυπηγεία, ακόμα και οι ίδιοι οι Κινέζοι και ζητούν συνεργασίες μαζί μας» μας ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, κ. Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος συμμετείχε στη συνέντευξη Τύπου, αναγνώρισε ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες μάχονται σε ένα διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Η φορολογία των ελληνικών επιχειρήσεων, η ανάγκη για εργασιακή ειρήνη στο Πέραμα αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός από τις επιδοτούμενες βιομηχανίες σε Ανατολή και Δύση έχουν εδώ και χρόνια προκαλέσει αρκετά εμπόδια στη διεθνή επικράτηση του συγκεκριμένου κλάδου της ελληνικής οικονομίας.
Σε αυτό το πλαίσιο όλοι οι συμμετέχοντες στη συνέντευξη Tύπου αναγνώρισαν ότι αυτοσκοπός δεν είναι η δημιουργία κάποιου ελληνικού ναυτιλιακού Cluster αλλά η δημιουργία ενός «brand name» για την ελληνική ναυπηγική τεχνολογία, έρευνα και κατασκευή όπου θα δοθεί έμφαση τόσο στη συνέπεια των συμμετεχόντων κατασκευαστών και προμηθευτών, όσο και στην άριστη συνεργασία με τους πρωταγωνιστές των διεθνών θαλασσών: τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Σε αυτό το πλαίσιο η κα. Πολυχρονοπούλου ευχαρίστησε δημόσια μεταξύ άλλων τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο, τον κ. Συμεών Παλιό αλλά και το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου για τη γενναιόδωρη και σημαντικότατη υποστήριξη που προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν στους Έλληνες κατασκευαστές και προμηθευτές.
Η ταμίας της WIMA, κα. Ζωή Χασούρα, συνοψίζοντας, έδωσε το στίγμα της παρουσίας της ελληνικής αποστολής: «οι Έλληνες εξελίσσονται, βελτιώνουν την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών τους, τo service και τις γενικότερες υπηρεσίες τους. Υπάρχει πλέον μια συνεχής προσπάθεια εξέλιξης», ενώ η κα. Πολυχρονοπούλου συμπλήρωσε μια σημαντική και επίκαιρη για όλους τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας σκέψη: «Πρέπει να σταθεί ο κάθε επιχειρηματίας στα πόδια του. Το να ισχυριζόμαστε ότι το κράτος ή κάποιος φορέας δεν είναι αρωγός δεν οδηγεί πουθενά. Πρέπει εμείς οι ίδιοι ως επιχειρήσεις να ξέρουμε τι θέλουμε, τι ζητάμε».
Όπως ανέφερε και ο πρόεδρος της WIMA, κ. Ηλίας Χατζηεφραιμίδης «πρέπει πλέον να προσπαθήσουμε όλοι μαζί. Να ενισχύσουμε και να διασφαλίσουμε το μέλλον μας τόσο σε ατομικό όσο και σε επίπεδο επιχειρηματικής ομάδας».

Στο Ελληνικό περίπτερο συμμετείχαν οι εξής εταιρείες:
• FARAD
• FEAC ENGINEERING
• NANOPHOS
• DECON
• KLEEMANN
• KORONAKIS
• OLYMPIA ELCTRONICS
• PRISMA ELECTRONICS
• UTECO
• SEABRIGHT by A. MALLIOS
• PSYCTOTHERM
• J&E PAPADOPOULOS
• ELVIK
• ARCO
• POSEIDON
• WEIS HELLAS
• HEMEXPO – HELLENIC MARINE EQUIPMENT MANUFACTURERS & EXPORTERS
• WIMA

Ο κ. Παν. Μάλλιος με τις κ.  Ελένη Πολυχρονοπούλου και Αν. Κοπανάκη
Ο κ. Παν. Μάλλιος με τις κ. Ελένη Πολυχρονοπούλου και Αν. Κοπανάκη