«Απογοητευτικό» το πρώτο εξάμηνο του 2016 για την Hapag-Lloyd

«Απογοητευτικό» το πρώτο εξάμηνο του 2016 για την Hapag-Lloyd

92
«Απογοητευτικό» το πρώτο εξάμηνο του 2016 για την Hapag-Lloyd

H γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Hapag-Lloyd παρουσίασε και επισήμως τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2016, τα οποία και χαρακτήρισε ως «απογοητευτικά», κάτι που η διοίκηση της εταιρείας αποδίδει σε τρεις κυρίως λόγους: στην υποτονική οικονομική ανάπτυξη σε πολλά μέρη του κόσμου όπου δραστηριοποιείται, στο σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και στην περαιτέρω μείωση των ναύλων, η οποία σημάδεψε το πρώτο μισό του 2016.
Συγκεκριμένα, οι καθαρές ζημίες που κατέγραψε η Hapag-Lloyd κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους άγγιξαν τα 142.100.000 ευρώ, όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2015 είχαν καταγραφεί καθαρά κέρδη ύψους 157,2 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα έσοδα, αυτά μειώθηκαν στα 3,8 δις ευρώ, από 4,7 που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2015.
Από την άλλη, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 παρατηρήθηκε μία μικρή πτώση της τάξης του 0,4% στον αριθμό των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων (3.700.000 TEUs), ενώ ο μέσος ναύλος μειώθηκε κατά 254 δολάρια φτάνοντας στα 1.042 USD / TEU, μείωση κατά σχεδόν 20%.
Να σημειωθεί, βέβαια, ότι μεγάλη μείωση κατέγραψαν και τα μεταφορικά έξοδα με την εταιρεία να ανακοινώνει συρρίκνωσή τους κατά περίπου 600 εκατ. ευρώ, ή κατά 16% σε σχέση με το περσινό διάστημα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Rolf Habben Jansen με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα δήλωσε ότι «αυτά είναι απογοητευτικά», αλλά παρ’ όλ’ αυτά εξέφρασε την πεποίθησή του ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί για μείωση των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας θα αποδώσουν άμεσα, ενώ θετικός θα είναι και ο αντίκτυπος από τις συνέργειες που θα προκύψουν όταν ολοκληρωθεί πλήρως η συγχώνευση με την χιλιανή ναυτιλιακή CSAV.
Βέβαια, ο Rolf Habben Jansen σημείωσε ότι ακόμα και η συγχώνευση με την CSAV «δεν είναι από μόνη της αρκετή για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προκαλεί η σημαντική μείωση του μέσου ναύλου», μολονότι ο ίδιο θεωρεί ότι θα υπάρξει αύξησή τους αλλά όχι σε τόσο σύντομο διάστημα όσο αρχικώς πολλοί εκτιμούσαν.
Στις δηλώσεις του τόνισε ότι στόχος για το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι η περαιτέρω συρρίκνωση του λειτουργικού κόστους της εταιρείας, αλλά και η λήψη όλων εκείνων των μέτρων που μπορεί να «επαναφέρουν τους ναύλους σε ένα πιο βιώσιμο επίπεδο».
Από την άλλη, η διοίκηση της Hapag-Lloyd θεωρεί ότι όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία συγχώνευσης και με την United Arab Shipping Company -κάτι που στόχος είναι να γίνει μέσα στους επόμενους 12 μήνες- θα επιτευχθούν συνέργειες ύψους τουλάχιστον $400 εκατ., οι οποίες περιλαμβάνουν συνέργειες λειτουργικού κόστους αλλά και συνέργειες κόστους χρηματοδότησης και εσόδων, γεγονός που θα επιτρέψει στην εταιρεία να επανέλθει σε ισχυρή κερδοφορία.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STEPHEN MORRISON

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.