Ο λιμένας του Ηρακλείου μπροστά στην πρόκληση ανεφοδιασμού πλοίων με LNG

Ο λιμένας του Ηρακλείου μπροστά στην πρόκληση ανεφοδιασμού πλοίων με LNG

80
Ο λιμένας του Ηρακλείου μπροστά στην πρόκληση ανεφοδιασμού πλοίων με LNG

Στις 20 – 22 Ιουλίου 2016 πραγματοποιήθηκε, στo πλαίσιo του προγράμματος Poseidon Med II, συνάντηση εργασίας, η οποία επικεντρώθηκε στη διερεύνηση της δυνατότητας ανεφοδιασμού των πλοίων με υγροποιημένη φυσικό αέριο (ΥΦΑ) ως καύσιμο.
Η συνάντηση εργασίας ξεκίνησε με την τεχνική συνάντηση και την επιτόπια έρευνα του λιμανιού του Ηρακλείου, διερευνώντας τις προοπτικές ανάπτυξης εγκαταστάσεων ΥΦΑ εντός του λιμένα. Κατά την διάρκεια της τεχνικής συνάντησης, 35 περίπου συμμετέχοντες συνέβαλαν ενεργά στην ανοικτή συζήτηση σχετικά με τις λειτουργίες του ανεφοδιασμού ΥΦΑ, την διαθέσιμη τεχνολογία, δικλείδες ασφαλείας και κανονισμούς. Παράλληλα, έγινε εκτίμηση των ποσοτήτων ΥΦΑ που απαιτούνται ως καύσιμο για ένα τύπο fast ferry που εκτελεί δρομολόγια Ηράκλειο-Κυκλάδες και αναδείχθηκαν τα κρίσιμα θέματα σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα, λαμβάνοντας υπ’ όψη την δυνατότητα για περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης του φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή. Τέλος, αναδείχθηκαν πιθανοί χώροι εγκατάστασης μικρής κλίμακας ΥΦΑ, οι οποίοι αξιολογήθηκαν από τους συμμετέχοντες στη συνάντηση.
«To ΥΦΑ δεν είναι το μοναδικό καθαρό καύσιμο, αλλά είναι το πιο αποδεδειγμένα ασφαλέστερο και τεχνολογικά ώριμο πράσινο καύσιμο στον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι πάνω από 50 λιμάνια παγκοσμίως σχεδιάζουν έργα υποδομών εφοδιασμού ΥΦΑ», υπογραμμίζει ο Θάνος Κολιόπουλος, Global Special Projects Manager του Lloyd’s Register στο Λονδίνο και επικεφαλής της συνάντησης εργασίας.
Η τεχνική συνάντηση εργασίας κατέληξε με την εκπόνηση ενός πλάνου με σημεία για περαιτέρω δράση και αξιολόγηση, τα οποία θα εξεταστούν ενδελεχώς από τους εταίρους του προγράμματος.
Ενημέρωση, όμως, έγινε και στο ευρύ κοινό, όπου οι εταίροι του προγράμματος –ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, Lloyd’s Register, Rogan Associates, το ΕΚΕΤΑ, και εκπρόσωποι από 3 συμμετέχοντα λιμάνια (Ηγουμενίτσα, Πειραιάς, Βενετία) παρουσίασαν το πλαίσιο και τις πτυχές του προγράμματος, τονίζοντας τη σημασία του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου για το νησί της Κρήτης.
«Σταθερή επιλογή της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου είναι να στηρίζει δράσεις και ενέργειες φιλικές προς το περιβάλλον. Στόχος μας είναι το λιμάνι του Ηρακλείου να γίνει πραγματικά ένα “πράσινο” λιμάνι που θα λειτουργεί με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, βελτιώνοντας μέρα με την μέρα το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Στα πλαίσια αυτά, συμμετέχουμε στο project Poseidon Med II το οποίο αποσκοπεί στην υιοθέτηση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στις θαλάσσιες μεταφορές. Για το σκοπό αυτό το λιμάνι έχει αναλάβει την εκπόνηση σχετικών μελετών για την προετοιμασία υποδομών αποθήκευσης και ανεφοδιασμού LNG. Το έργο αυτό ευελπιστούμε να φέρει στο λιμάνι του Ηρακλείου νέα ενεργειακά δεδομένα με προφανή θετικά αποτελέσματα στην προσέγγιση πλοίων, στην τοπική οικονομία και στην εν γένει λειτουργία του λιμανιού», τονίζει ο Απόλλων Φιλιππής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.

Φωτό: flickr.com/ planetnd

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.