Πρόστιμο ρεκόρ ύψους 2.926.499.000 € επέβαλε η Ε.Ε. σε κολοσσούς της ευρωπαϊκής...

Πρόστιμο ρεκόρ ύψους 2.926.499.000 € επέβαλε η Ε.Ε. σε κολοσσούς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας

387
Πρόστιμο ρεκόρ ύψους 2.926.499.000 € επέβαλε η Ε.Ε. σε κολοσσούς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου σύστασης ενδεχόμενου καρτέλ και έκρινε ότι οι κολοσσοί της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ΜΑΝ, Volvo / Renault, Daimler, Iveco, και DAF τελικά προέβησαν σε έλεγχο τιμών ως προς τα φορτηγά αυτοκίνητα που κατασκεύαζαν. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε σε ορισμένες από τις παραπάνω εταιρείες πρόστιμο ρεκόρ ύψους 2.926.499.000 € ενώ δεν επέβαλε πρόστιμο στην εταιρία ΜΑΝ επειδή ‘προειδοποίησε’ τις αρμόδιες αρχές για την ύπαρξη του καρτέλ στην Επιτροπή. Όλες οι εταιρείες αναγνώρισαν τη συμμετοχή τους και συμφώνησαν να ‘κλείσουν’ την υπόθεση χωρίς την προσφυγή των ενδιαφερόμενων μερών στο δικαστήριο του Λουξεμβούργου. Σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής οι αρμόδιοι ελεγκτές έκριναν ότι για τα τελευταία 14 χρόνια οι παραπάνω εταιρείες προαποφάσιζαν για την τιμολόγηση των νέων φορτηγών που κατασκεύαζαν και μετακυλούσαν το κόστος που προέκυπτε τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα που επέβαλλε η ΕΕ στους πελάτες- αγοραστές.
Ο Επίτροπος αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού, γνωστή πλέον και στην ελληνική ναυτιλία, κα Μαρκρέτε Βεστάγκερ, χαρακτήρισε ως πολύ σοβαρή τη συγκεκριμένη παράβαση. «Συνολικά, υπάρχουν πάνω από 30 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου τα 3/4 των χερσαίων μεταφορών εμπορευμάτων στην Ευρώπη… Δεν είναι αποδεκτό ότι η ΜΑΝ, η Volvo / Renault, Daimler, η Iveco και DAF, που από κοινού αντιπροσωπεύουν περίπου 9 από κάθε 10 μεσαίων και βαρέων φορτηγών που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, ήταν μέρος ενός καρτέλ, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους».
Το καρτέλ αφορούσε κυρίως το συντονισμό των τιμών ως προς την εργοστασιακή τιμή κατασκευής και πώλησης για μεσαία και βαρέα φορτηγά στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ). Όπως και για το χρονοδιάγραμμα ως προς την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών που προκύπτουν από τις νέες ευρωπαϊκές νομοθεσίες για τα μεσαία και βαρέα φορτηγά αλλά κατ την μετακύλιση στους πελάτες του κόστους για τις τεχνολογίες εκπομπών ρύπων. Στο παρελθόν η Επίτροπος δήλωσε ότι σε οποιαδήποτε συμπαιγνία τιμών στην Ευρώπη μεταξύ των κατασκευαστών φορτηγών έχει ωθήσει τις τιμές όλων των αγαθών σε υψηλότερα επίπεδα αφού το κόουτς μετακυλά τελικά στον αγοραστή.
Οι τέσσερις εταιρείες αποδέχτηκαν τις ‘κατηγορίες’ με αντάλλαγμα να μειωθεί κατά 10% το τελικό πρόστιμό τους, ενώ η Scania δεν αποδέχθηκε αρχικά τις επισημάνσεις της Επιτροπής και δεν προχώρησε σε διακανονισμό οπότε η ετιαρεία θα συνεχίσει να βρίσκεται υπό έρευνα. Εν τω μεταξύ η συγκεκριμένη απόφαση μπορεί να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου στον ευρύτερο κλάδο των μεταφορών και του εμπορίου αφού εταιρείες που επηρεάστηκαν στο παρελθόν από το συγκεκριμένο καρτέλ μπορούν να επιζητήσουν μέσω της δικαστικής οδού, διαφυγόντα κέρδη και πιθανές ζημίες τους.
Τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν ήταν τα ακόλουθα

χωρίς τίτλο