Το αρνητικό κλίμα και η οικονομική αβεβαιότητα που επικρατεί στην Ευρώπη «χτυπούν»...

Το αρνητικό κλίμα και η οικονομική αβεβαιότητα που επικρατεί στην Ευρώπη «χτυπούν» την αγορά των διαλύσεων πλοίων

61
Το αρνητικό κλίμα και η οικονομική αβεβαιότητα που επικρατεί στην Ευρώπη «χτυπούν» την αγορά των διαλύσεων πλοίων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Αναμενόμενα υποτονική ήταν η αγορά όλη την προηγούμενη εβδομάδα λόγω των αργιών του Eid αλλά και των μουσώνων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ανεξαρτήτως πάντως των αργιών και των καιρικών συνθηκών, γενικά το κλίμα είναι αρνητικό λόγω και των εξελίξεων και της οικονομικής αβεβαιότητας που επικρατεί στην Ευρώπη, αλλά από την άλλη η προσφορά των πλοίων αναμένεται να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες και όπως όλα δείχνουν το 2016 θα χαρακτηριστεί σαν μία από τις καλύτερες χρονιές στην ιστορία των διαλύσεων.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία βρίσκεται στις 67,5 περίπου προς το δολάριο και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου είναι αντιμέτωπες με μεγάλες διακυμάνσεις, οι End Buyers επέδειξαν κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον αλλά σε «ευκαιριακές» τιμές για τα ελάχιστα πλοία που υπήρχαν στην αγορά.
Το Μπαγκλαντές, όπως ήταν αναμενόμενο δεν λειτούργησε καθόλου την προηγούμενη εβδομάδα, λόγω των αργιών του Eid και αναμένουμε να δούμε με τί διάθεση θα επιστρέψει στην αγορά καθώς η ζήτηση σε γενικές γραμμές δείχνει να είναι μάλλον περιορισμένη.
Το Πακιστάν, βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής και αβεβαιότητας καθώς προσπαθεί να συγκεκριμενοποιήσει το πραγματικό αποτέλεσμα της επιβάρυνσης από την επιβολή των νέων δασμών, καθώς οι εκτιμήσεις κάνουν λόγω ότι οι τιμές θα επηρεαστούν αρνητικά κατά $15 -$ 20 LDT.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 409,963 DWT περίπου, εκ των οποίων το 73% (300,718 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 11% (44,640 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (64,605 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 235 – $ 265 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.