Στα ίδια ακριβώς επίπεδα με τα τέλη Απριλίου βρίσκεται ο δείκτης BDI

Στα ίδια ακριβώς επίπεδα με τα τέλη Απριλίου βρίσκεται ο δείκτης BDI

115
Στα ίδια ακριβώς επίπεδα με τα τέλη Απριλίου βρίσκεται ο δείκτης BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Ουσιαστικά ο δείκτης BDI βρίσκεται στα ίδια ακριβώς επίπεδα με τα τέλη Απριλίου και συγκεκριμένα στις 29 Απριλίου που είχε κλείσει επίσης στις 703 μονάδες. Η διαφοροποίηση μεταξύ των δύο ημερομηνιών είναι στους υποδείκτες, καθώς στα τέλη Απριλίου ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων των Capes ήταν υψηλότερος κατά $ 1,742 αλλά ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων των Panamax ήταν χαμηλότερος κατά $ 1,000, των Supramax ήταν χαμηλότερος κατά $ 683 ενώ των Handysize είναι στα ίδια επίπεδα με τα σημερινά.
Από τις αρχές του 2ου τριμήνου, η αγορά των Capes άρχισε να εκδηλώνει ανοδική τάση έχοντας σαν αποτέλεσμα στις 8 Ιουνίου ένα Cape 170.000 DWT από Key Port Hedland, Western Australia για Qingdao, China να έχει φτάσει στο ετήσιο υψηλό των $ 4.95/wmt από $ 4.30/wmt την 1η Ιουνίου. Αντίστοιχα, από Tubarao, Brazil, προς Qingdao, ο μέσος όρος του Ιουνίου έκλεισε στα $ 9.09/wmt όταν στις 11 Μαΐου η τιμή ήτανε στα $ 7.30/wmt.
Η βελτίωση της αγοράς των Capes, οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης για Iron Ore καθώς τα αποθέματα παρουσίασαν μείωση λόγω της αύξησης της ζήτησης από τις χαλυβουργίες. Την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου τα αποθέματα μειώθηκαν κατά 800,000 mt, σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία μείωση από τα τέλη Φεβρουαρίου, όπου είχε φτάσει στους 1.88 εκ. τόνους. Εικάζεται ότι η Κυβέρνηση θα αρχίσει να δίνει κίνητρα ώστε να ενισχυθεί η εγχώρια παραγωγή σιδήρου, όπως για παράδειγμα η μείωση των επιτοκίων και η πιστωτική χαλάρωση, η οποία λογικά θα ενισχύσει το ενδιαφέρον για αγορές σε Iron Ore. Στον αντίποδα, ο μόνος προβληματισμός είναι η επαναδραστηριοποίηση των Capes τα οποία ήταν idle, καθώς έως τις αρχές Ιουλίου περίπου 27 Capes ήταν idle, εκ των οποίων περίπου 20 σε Cold Lay-up ενώ 7 ακούγεται ότι έχουν δέσει προσωρινά.
Αντίστοιχα, η αύξηση της ζήτησης για Thermal Coal, από την Κίνα και την Ινδία, κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου, ωφέλησε τον κλάδο των Panamax, για φορτία προς Κίνα και των Supramaxes προς Ινδία. Παράλληλα, η αύξηση φορτίων σε Grains από South & North Atlantic, έχει επίσης βελτιώσει την αγορά των προαναφερόμενων πλοίων, ενώ η αύξηση της ζήτησης και της τιμής του Iron Ore έχει αυξήσει και την ζήτηση για Metallurgical Coal από East Coat Australia προς Κίνα.
Οι αρνητικές εξελίξεις για τα Panamax και τα Supramax είναι οι εξαγωγές Nickel Ore από τις Φιλιππίνες. Στο σύνολο τους οι εξαγωγές Nickel Ore βρίσκονται σε καθοδική πορεία από τις αρχές του χρόνου έως τώρα και σε ετήσια βάση έχουν παρουσιάσει μείωση της τάξης του 27%. Αντίστοιχα, αρνητική εξέλιξη, περισσότερο για τα Supramax και λιγότερο για τα Panamax είναι και η ανακοίνωση για την συνέχιση της απαγόρευσης εξόρυξης Βωξίτη στην Μαλαισία και συγκεκριμένα στην περιοχή της Kuantan.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘SEA PULL’ 177.533 DWT (2006 – Mitsui) πουλήθηκε στην Pacific International Lines στα $ 13.75 εκ.
✏ Στα Kamsarmax, τo ‘OCEAN LORD’ 82.134 DWT (2014 – Tsuneishi Zosen) χωρίς Electronically Controlled Fuel Injection System στην κύρια μηχανή, πουλήθηκε σε Έλληνες στα χαμηλά $ 18 εκ., το ‘KAIYO’ 81.800 DWT (2003 – Oshima), Coal Carrier, πουλήθηκε στα $ 5,1 εκ. και το ‘AMS PEGASUS I’ 81,598 DWT (2012 – Hyundai Vinashin) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘ALPHA EFFORT’ 72.844 DWT (2005 – Samsung) πουλήθηκε στα $ 3,5 εκ. και το ‘ARGO’ 76.728 DWT (2005 – Sasebo) μαζί με το Supramax ‘INDIGO’ 53.609 DWT (2003 – Iwagi Zosen) αγοράστηκαν en bloc από την Empire Navigation στα $ 12,25 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘SEATRIUMPH’ 149.953 DWT (2002 – Hyundai Samho) πουλήθηκε για Storage σε Ρώσους στα $ 30,7 εκ.