Πότε η ναυλαγορά θα αρχίσει να κυμαίνεται σε υγιή αλλά και συντηρήσιμα...

Πότε η ναυλαγορά θα αρχίσει να κυμαίνεται σε υγιή αλλά και συντηρήσιμα επίπεδα;

382
Πότε η ναυλαγορά θα αρχίσει να κυμαίνεται σε υγιή αλλά και συντηρήσιμα επίπεδα;

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Στην ανασκόπηση μας στις 22 Ιουνίου 2016, είχαμε αναφέρει ότι το να βιώσουμε επίπεδα του δείκτη της τάξης των 1,000 μονάδων για λίγο χρονικό διάστημα και μετά την επιστροφή του σε πτωτική πορεία, δεν αποτελεί ουσιαστική βελτίωση της αγοράς. Εν ολίγοις, θα προτιμούσαμε μία σταθεροποίηση του δείκτη σε χαμηλότερα επίπεδα, για παράδειγμα στις 800 μονάδες, αλλά για σημαντικό διάστημα, από την έντονη μεταβλητότητα που παρουσιάζει στην παρούσα φάση και που έχει σαν αποτέλεσμα ο μέσος όρος της αγοράς σε εξαμηνιαία ή ετήσια βάση να είναι ιδιαίτερα χαμηλός.
Μέχρι στιγμής πάντως οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα 2016 όπου ο ετήσιος μέσος όρος του BDI θα είναι χαμηλότερος από αυτόν του 2015.
Σε μία πρόσφατη έρευνα που έκανε το Singapore Exchange (SGX) σχετικά με την πορεία της ναυλαγοράς, οι πλειοψηφία των ερωτηθέντων εξέφρασε την ανησυχία της για το πότε θα επέλθει ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ώστε η ναυλαγορά να αρχίσει να κυμαίνεται σε υγιή αλλά και συντηρήσιμα επίπεδα.
Αναφέρει πως τον Ιούνιο ο BDI αυξήθηκε κατά 8% με την αγορά των Capes το ίδιο διάστημα να παρουσιάζει αύξηση 17% και τα Panamax 15%.
Παρά την αύξηση αυτή όμως, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων εμφανίστηκαν πιο επιφυλακτικοί από πριν, αναφορικά με το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης, δηλώνοντας ότι οι επόμενοι 18 μήνες θα είναι ιδιαίτερα «επίπονοι» μεταθέτοντας την ανάκαμψη μετά το τέλος του 2017.
Ελάχιστοι δήλωσαν ότι η ανάκαμψη θα λάβει χώρα πριν το 2018, ενώ ένα 25% περίπου εξέφρασε την άποψη ότι η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα επέλθει μετά το 2020.
Αντίστοιχη άποψη εξέφρασε και η Moody’s Japan K.K αναφέροντας ότι το outlook για την Παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία τους επόμενους 12 – 18 μήνες είναι αρνητικό, έχοντας σαν αποτέλεσμα την πτωτική πορεία των εσόδων λόγω της υπέρ-προσφοράς των πλοίων. Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το EBITDA (Earnings Before Interest Taxes Depreciation and Amortization) για τις Moody’s Rated ναυτιλιακές εταιρείες θα μειωθεί κατά 7 – 10% το 2016. Επισημαίνει δε ότι οι ναύλοι για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου παραμένουν χαμηλοί παρά το υψηλό ποσοστό των ακυρώσεων των παραγγελιών και το ρεκόρ των διαλύσεων, ενώ εκτιμά πως η ζήτηση θα παραμείνει στα ίδια χαμηλά επίπεδα με αυτά του 2015 καθώς η ζήτηση από την επιβραδυνόμενη Κίνα είναι μειωμένη ενώ την ίδια στιγμή αρκετές παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το 2016.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘CAPE ALTHEA’ 179.250 DWT (2011 – Hyundai Ulsan) πουλήθηκε στα $ 24 εκ.
✏ Στα Supramax, τo ‘JIN RONG’ 50.236 DWT (2010 – Mitsui Tamano) με Special Survey περασμένο τον Οκτώβριο του 2015, πουλήθηκε στα $ 3,4 εκ.
✏ Στα Tweendecker, το ‘FERNANDO’ 30.320 DWT (2003 – Dalian), αγοράστηκε στα $ 5 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα AFRAMAX, το ‘TH SONATA’ 107.510 DWT (2008 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε από την New Shipping Group στα $ 25 – $ 26 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.