Paris MoU: Στην 19η θέση η ελληνική σημαία

Paris MoU: Στην 19η θέση η ελληνική σημαία

1006
Paris MoU: Στην 19η θέση η ελληνική σημαία

To Paris MoU εξέδωσε την Παρασκευή, 1η Ιουλίου, τα ετήσια αποτελέσματα των επιθεωρήσεων που διενεργήθηκαν επί αλλοδαπών πλοίων στους λιμένες των χωρών μελών του, κατά το περασμένο έτος. Άξιο αναφοράς είναι η σημαντική μείωση στον αριθμό των περιστατικών στα οποία εντοπίστηκαν ελλείψεις στα πλοία, σε σχέση με το 2014.

Από τις 17.858 επιθεωρήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2015, ο οργανισμός κατέγραψε 11 ακραία περιστατικά, σε σύγκριση με τα 20, το 2014. Το ποσοστό των περιπτώσεων όπου παρατηρήθηκαν ελλείψεις παρέμεινε σταθερό στο 3,33% του συνόλου των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν. Τονίζεται πως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο συνέβαλαν περισσότερο στους ελέγχους, με τα επτά κράτη μαζί, να ξεπερνούν το 51% των συνολικών επιθεωρήσεων.

Οι πέντε πιο συχνές περιπτώσεις ελλείψεων για το 2015 ήταν ο ISM (4,3%), τα ελαττώματα στα πυράντοχα τμήματα (2,5%), οι ναυτικές εκδόσεις (2,5%), οι ναυτικοί χάρτες (2,4%) και οι ανακρίβειες στα βιβλία πετρελαίου (oil record book με 1,6%).

Στις Λευκές, Γκρίζες και Μαύρες λίστες, η ισορροπία φαίνεται να διατηρείται. Πιο συγκεκριμένα, παρά τις μετακινήσεις ορισμένων σημαιών, παραμένουν 43 σημαίες στη Λευκή λίστα, όσες ακριβώς και το 2015.

Η Σουηδία «ηγείται» για το 2015 της Λευκής λίστας, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Το Paris MoU σημειώνει μάλιστα πως Πορτογαλία και Ισπανία βρέθηκαν και πάλι στην Λευκή λίστα για το 2015, ενώ Ινδία και Ελβετία υποβαθμίστηκαν στην Γκρίζα. Γενικά, το 2015 υπήρξαν 15 σημαίες στη μαύρη λίστα, με την Ενωμένη Δημοκρατία της Τανζανίας να καταγράφει τη χειρότερη απόδοση των επιθεωρήσεων για τρίτο συναπτό έτος.

Η Ελλάδα βρέθηκε για το 2015 στην 19 θέση, με 902 επιθεωρήσεις κατά τα έτη 2013 – 2015 και μόλις 18 κρατήσεις.

Όσον αφορά τα πλοία τα οποία έφεραν σημαία που ανήκει στη Μαύρη λίστας, πραγματοποιήθηκαν 1.166 επιθεωρήσεις και 131 κρατήσεις – ποσό που αντιστοιχεί στο 11,24%. Για τα πλοία με σημαία που ανήκει στη Γκρι λίστα, το ποσοστό άγγιξε το 8,58%, ενώ για τα πλοία με σημαία που ανήκει στη Λευκή λίστα, μόλις 2,50%. Τους πίνακες με τη κατάταξη των κρατών- σημαιών μπορείτε να βρείτε εδώ.

Ανάμεσα στους νηογνώμονες, την καλύτερη επίδοση είχε ο DNV GL, ακολουθούμενος από τον Det Norske Veritas και τον American Bureau of Shipping (ABS). Τελευταίοι στη λίστα βρέθηκαν ο International Register of Shipping, ο Universal Shipping Bureau και ο Bulgarian Register of Shipping. Τον πίνακα με τη κατάταξη των νηογνωμόνων μπορείτε να βρείτε εδώ.

Το Paris MoU, ελέγχει τα αλλοδαπά πλοία που διέρχονται από τις λιμενικές αρχές των κρατών μελών του, αναφορικά με το πως ανταποκρίνονται στα διεθνή πρότυπα ασφάλειας και τα περιβαλλοντικά πρότυπα, καθώς και οτι τα μέλη του πληρώματος έχουν ικανοποιητικές συνθήκες διαβίωσης και εργασίας. Αποτελείται από 27 συμμετέχουσες ναυτικές αρχές και καλύπτει τα ύδατα των ευρωπαϊκών παράκτιων κρατών και τη βορειοατλαντική λεκάνη από τη Βόρεια Αμερική προς την Ευρώπη. Τα σημερινά κράτη μέλη του Paris MoU είναι τα εξής: Βέλγιο, Βουλγαρία, Καναδάς, Κροατία, Κύπρος, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, Κάτω Χώρες, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσική Ομοσπονδία, τη Σλοβενία , την Ισπανία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.