Διαλύσεις πλοίων: Μείωση εμφανίζει η προσφορά των πλοίων

Διαλύσεις πλοίων: Μείωση εμφανίζει η προσφορά των πλοίων

362
Διαλύσεις πλοίων: Μείωση εμφανίζει η προσφορά των πλοίων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Παρά το γεγονός ότι έγιναν μερικές πράξεις την εβδομάδα που μας πέρασε, γενικότερα η αγορά δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, με τους End Buyers είτε να προσφέρουν σε χαμηλά επίπεδα ή να μην προσφέρουν καθόλου. Οι αργίες του Eid την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου σε Μπαγκλαντές και Πακιστάν θα μειώσουν περαιτέρω το μειωμένο αγοραστικό ενδιαφέρον, ενώ αναμένουμε να διαπιστώσουμε και την επήρεια του Brexit στην αγορά των διαλύσεων. Παράλληλα, μείωση εμφανίζει και η προσφορά των πλοίων εδώ και ένα μήνα περίπου ενώ οι προσφερόμενες τιμές το ίδιο διάστημα έχουν πέσει κατά $ 50 – $ 60/LDT.
Στην Ινδία, σε γενικές γραμμές υπάρχει άρνηση από τους End Buyers στο να προσφέρουν εκτιμώντας ότι η πτώση των τιμών μάλλον θα συνεχιστεί, ενώ το άνοιγμα των LCs από τις τράπεζες γίνεται όλο και πιο δύσκολο και σε αρκετές περιπτώσεις απαιτείται η πληρωμή των προηγουμένων LCs πριν ανοίξουν καινούριο.
Το Μπαγκλαντές, είναι αντιμέτωπο με υπέρ-κάλυψη των διαλυτηρίων, με αγορές από το προηγούμενο διάστημα, ενώ λόγω των μουσώνων δεν επιτρέπεται το «κόψιμο» των πλοίων, έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
Στο Πακιστάν, ενώ όλοι εκτιμούσαν ότι οι End Buyers θα βγουν στην δυναμικά στην αγορά στα τέλη Ιουνίου δηλαδή πριν την επιβολή των νέων δασμών που θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιουλίου, από την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού, τελικά διαψεύστηκαν καθώς τα διαλυτήρια φρόντισαν να χτίσουν ισχυρά αποθέματα (ειδικά σε Capes) πριν καν τεθεί το θέμα του προϋπολογισμού.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 732,692 DWT περίπου, εκ των οποίων το 84% (615,416 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (117,276 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.