Η ναυτιλία θα χρειαστεί επιπλέον 42.500 ναυτικούς μέχρι το τέλος του 2019, ώστε να αντιμετωπίσει την αναμενόμενη αύξηση του παγκόσμιου στόλου, που ισοδυναμεί με αύξηση 7% για την επόμενη πενταετία. Ωστόσο, η διαρκής έλλειψη πληρωμάτων, και ειδικά σε αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής, φαίνεται να υποχωρεί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση σχετικά με την επάνδρωση πλοίων, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα από την Drewry.
Σήμερα η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει την δυνατότητα να ναυτολογήσει 615.000 αξιωματικούς, δηλαδή 15.000 λιγότερους από τις πραγματικές της ανάγκες. Ωστόσο, ο αριθμός του «ελλείμματος» των ναυτικών αναμένεται να παραμείνει σταθερός μέχρι το 2019.
«Εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη αξιωματικών, αλλά το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης έχει μειωθεί, μιας και η πρόσφατη αύξηση του μεγέθους του στόλου και των πλοίων φτάνει στο τέλος της», σχολίασε επιγραμματικά ο κ. Malcolm Jupe, Επικεφαλής Αναλυτής στην Drewry.
Παρά το γεγονός ότι τα μισθολόγια στα κατώτερα πληρώματα τείνουν να ακολουθούν τις τυποποιημένες συμβάσεις εργασίας της (ITF) στους αξιωματικούς, η σημερινή αγορά στα dry οδηγεί τους περισσότερους πλοιοκτήτες στο να μην επιτρέπουν σημαντικές αυξήσεις στις αυξήσεις μισθών ακολουθώντας πιο «μετριοπαθείς» πρακτικές.
Η ναυπήγηση μεγαλύτερων πλοίων βοηθά, επίσης, και στον περιορισμό των αναγκών επάνδρωσης και ναυτολόγησης με αποτέλεσμα να εξομαλύνεται σταδιακά η παρούσα ανησυχητική κατάσταση έλλειψης ικανών ναυτικών, ειδικά στα απαιτητικά containers.