Συνεχής η μείωση των παραγγελιών στα ιαπωνικά ναυπηγεία

Συνεχής η μείωση των παραγγελιών στα ιαπωνικά ναυπηγεία

173
Συνεχής η μείωση των παραγγελιών στα ιαπωνικά ναυπηγεία

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Εξαγωγέων Πλοίων της Ιαπωνίας (JSEA), η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας συνέχισε και κατά το μήνα Μάιο να αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα στην προσέλκυση νέων παραγγελιών από το εξωτερικό. Μάλιστα, κατά την περίοδο Απριλίου-Μαΐου η Ιαπωνία έλαβε συνολικά 14 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 552.750 κ.ο.χ., έναντι των 39 παραγγελιών την ίδια περίοδο το 2015.
Σε ό,τι αφορά το μήνα Μάιο, ο αριθμός των νέων παραγγελιών από ξένες ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκε σχεδόν 50% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, όταν οι συνολικές παραγγελίες είχαν φτάσει τις 17, αντιστοιχώντας σε 1,46 εκατ. κ.ο.χ. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα οι συνολικές παραγγελίες έφτασαν τις 8 και αφορούσαν σε: 4 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (2 Handymax και 2 Panamax), 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product carriers), 1 δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax και 1 δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αερίου (LPG).
Έχει ενδιαφέρον ότι από τον Ιανουάριο του 2016 η ναυπηγική βιομηχανία της Ιαπωνίας βιώνει σημαντική συρρίκνωση, ιδίως εάν κανείς επιχειρήσει τη σύγκριση με το 2015. Το περασμένο έτος τα ιαπωνικά ναυπηγεία είχαν κερδίσει συνολικά 424 παραγγελίες, που αντιστοιχούσαν σε 22.200.000 κ.ο.χ. Μία εξέλιξη που εν πολλοίς οφειλόταν στην βιασύνη των πλοιοκτητών να αποκτήσουν πλοία που ήταν σύμφωνα με τα όσα όριζαν τα νέα πρότυπα σχεδίασης και κατασκευής πλοίων που είχε ορίσει ο ΙΜΟ, και τα οποία τίθενται σε ισχύ από τον ερχόμενο Ιούλιο.
Ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, από την πλευρά του, αναφέρει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να δει τον αριθμό των νέων παραγγελιών αλλά και των κερδών της να περιορίζονται αρκετά και το επόμενο διάστημα, ενώ και οι ναύλοι εκτιμάται ότι «θα παραμείνουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα εν μέσω υπερπροσφοράς των πλοίων».

Φωτό: www.mhi-global.com