5% λιγότεροι Βρετανοί επιβάτες στις αερομεταφορές έως το 2020 σύμφωνα με την...

5% λιγότεροι Βρετανοί επιβάτες στις αερομεταφορές έως το 2020 σύμφωνα με την ΙΑΤΑ

42
5% λιγότεροι Βρετανοί επιβάτες στις αερομεταφορές έως το 2020 σύμφωνα με την ΙΑΤΑ

Η απόφαση των Βρετανών για αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα έχει σημαντικές και ευρείες επιπτώσεις, τόσο σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της βρετανικής αεροπορικής αγοράς όσο και σε ό,τι αφορά το ρυθμιστικό της πλαίσιο.
Σύμφωνα με την έκθεση της Παγκόσμιας Ένωσης Αερομεταφορών ΙΑΤΑ, που δημοσιεύθηκε μία ημέρα μετά την απόφαση για Brexit, ορισμένες από αυτές τις επιπτώσεις θα γίνουν αισθητές αμέσως (π.χ. από την επίδραση που θα έχει η συναλλαγματική ισοτιμία της στερλίνας στο κόστος των αεροπορικών ταξιδιών), αλλά και μεσομακροπρόθεσμα. Αλλά σε κάθε περίπτωση οι επιπτώσεις αυτές θα εξαρτηθούν εν πολλοίς από τους ακριβείς όρους της συμφωνίας εξόδου, η επίτευξη της οποίας μπορεί να φτάσει τα δύο έτη.
Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση των Βρετανών επιβατών στις αερομεταφορές κατά 3 με 5% έως το 2020, λόγω της μείωσης του ρυθμού ανάπτυξης της βρετανικής οικονομίας και μεγέθυνσης του ΑΕΠ της, αλλά και λόγω της πτώσης της ισοτιμίας της λίρας. Σε ό,τι αφορά τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στην αγορά εμπορευματικών αερομεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, για αυτές δε μπορεί να υπάρξει προς το παρόν ασφαλής εκτίμηση, αλλά το σίγουρο είναι ότι θα επηρεαστεί μακροπρόθεσμα από τη μείωση του διεθνούς εμπορίου.
Από την άλλη η ΙΑΤΑ στην έκθεσή της σημειώνει ότι εξαιτίας της πτώσης της αξίας της λίρας, το ΗΒ ενδέχεται να υποδεχθεί πολύ περισσότερους επισκέπτες για λόγους επαγγελματικούς ή αναψυχής, καθώς οι τιμές θα είναι ελκυστικές στους ταξιδιώτες από το εξωτερικό. Από την άλλη, βέβαια, η αδύναμη λίρα θα έχει ως άμεση συνέπεια τα ταξίδια των Βρετανών στο εξωτερικό να ακριβύνουν.
Άλλο μεγάλο ζήτημα που πρέπει να διευθετηθεί είναι η ρύθμιση των κανόνων αεροπλοΐας, με την Βρετανία να πρέπει να επιλέξει είτε την διατήρηση της πρόσβασης στον «Ευρωπαϊκό Κοινό Αεροπορικό Χώρο» (ECAA) ή την επιλογή διαμόρφωσης της εθνικής της νομοθεσίας στις αερομεταφορές.
Να σημειωθεί ότι το 2015 πραγματοποιήθηκαν 117 εκατ. αεροπορικές συνδέσεις μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ευρωπαϊκής Ένωσης, διευκολύνοντας την εργασία και την ευημερία στην ΕΕ. Με αφορμή αυτό το δεδομένο ο διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ, Tony Tyler, δήλωσε την περασμένη Παρασκευή ότι «όποια μορφή κι αν λάβει η νέα σχέση μεταξύ των δύο μερών, είναι σημαντικό να διασφαλιστούν τα κοινά συμφέροντα των ασφαλών, αποτελεσματικών και βιώσιμων αερομεταφορών».
Μπορείτε να διαβάσετε την έκθεση της ΙΑΤΑ εδώ.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ANDY RAIN/JAVIER LIZON