Διαχείριση θαλασσίου έρματος: περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις

Διαχείριση θαλασσίου έρματος: περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις

287
Διαχείριση θαλασσίου έρματος:  περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις

Oι προκλήσεις που αφορούν την υιοθέτηση των νέων συστημάτων διαχείρισης θαλασσίου έρματος δεν έχουν διαφοροποιηθεί, αλλά αρκετές λεπτές σημαντικές διευκρινίσεις σε λεπτά ζητήματα που αφορούν τον καλύτερο τρόπο για την αντιμετώπιση των νέων τεχνολογικών αλλαγών που απαιτούνται επισημάνθηκαν από τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή της Intertanko, Joe Angelo, στο συνέδριο που διοργάνωσε η Newsfront / NAFTILIAKI υπό την αιγίδα της ΜΑRTECMA στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2016.
Ο κ. Angelo, σημείωσε ότι δύο χώρες είναι “πολύ κοντά” στην επικύρωση, το Περού και η Φινλανδία, που έχουν 0,04% και 0,14% αντίστοιχα του τονάζ που απαιτείται για την υιοθέτηση της Σύμβασης.
Το Περού τις επόμενες μέρες επικύρωσε τη Σύμβαση ενώ με τη Φινλανδία το τονάζ θα αγγίξει το 35,01%. Εάν οι δύο αυτές χώρες επικυρώσουν τη Συνθήκη κάποια στιγμή αυτό το μήνα, η Σύμβαση θα μπορούσε κάλλιστα να τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο από τον Ιούνιο, προειδοποίησε ο κ. Angelo.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις μεταβλητές, ο κ. Angelo πρότεινε μια λογική πορεία δράσης για τους πλοιοκτήτες οι οποίοι οφείλουν πλέον να εξετάσουν αρχικά τις προσφορές από όλους τους κατασκευαστές συστημάτων διαχείρισης έρματος και τις διαθέσιμες τεχνολογίες οι οποίες θα είναι κατάλληλες για τα πλοία τους, καθώς και τη διαθεσιμότητα στα ναυπηγεία μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Ο Νικόλαος Κακαλής, διευθυντής R&D στoν DNV- GL τόνισε ότι θα πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση της καινοτομίας, ιδίως κάτω από τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς. Παράλληλα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν νέες ιδέες και τεχνολογίες που θα μπορούσαν να σπάσουν τα υπάρχοντα καλούπια προκειμένου να εξασφαλισθεί η αειφόρος ανάπτυξη που προβλέπουν και επιδιώκουν οι προσεχείς κανονισμοί, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των πλοίων, τη λειτουργικότητα και την ανταγωνιστικότητα ως προς θέματα κόστους.
Αρκετοί ομιλητές αναφέρθηκαν στην έλλειψη πληροφόρησης ως προς τους τρόπους διαχείρισης και υιοθέτησης των νέων συστημάτων. Ο κ. Χαράλαμπος Αναστασάκης, από τoν LR μίλησε για τις προκλήσεις της μετασκευής, ενώ από τον RINA ο κ. Στέφανος Χατζηνικολάου περιέγραψε το ρόλο της ταξινόμησης όσον αφορά την εφαρμογή της σύμβασης BWM, καλύπτοντας πτυχές όπως η έγκριση σχεδίου, η δοκιμή κτλ. Ο κ. Ι. Κοκκαράκης του Bureau Veritas, ασχολήθηκε με το θέμα της δειγματοληψίας, η οποία παρουσιάζει επίσης μια σειρά από προκλήσεις.
Οκτώ κατασκευαστές BWMS ανέπτυξαν σύντομες παρουσιάσεις των επιμέρους τεχνολογιών τους
ενώ έδωσαν λεπτομερή στοιχεία σχετικά με το υπάρχον πελατολόγιό τους αλλά και τις παραγγελίες τους.
Μετά από σχεδόν πέντε ώρες με ενδελεχείς παρουσιάσεις, και συζητήσεις ο πρόεδρος της Martecma, Δημήτριος Α Χελιότης, παρατήρησε στο κλείσιμο του ότι: “Μετά από πάνω από τέσσερις ώρες συζήτησης περισσότερα σύννεφα γέμισαν τον ουρανό σχετικά με τη διαχείριση του θαλασσίου έρματος, αφήνοντας περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις.”
na1
O αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Intertanko, Joe Angelo
na

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.