Σειρά σκληρών και μακροχρόνιων μέτρων πρέπει να λάβουν οι πλοιοκτήτες για τη...

Σειρά σκληρών και μακροχρόνιων μέτρων πρέπει να λάβουν οι πλοιοκτήτες για τη βελτίωση της ναυλαγοράς

321
Σειρά σκληρών και μακροχρόνιων μέτρων πρέπει να λάβουν οι πλοιοκτήτες για τη βελτίωση της ναυλαγοράς

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Στις 610 μονάδες έκλεισε ο δείκτης BDΙ, ενώ οι επιμέρους δείκτες και
ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 913 μονάδες με $ 6,754 την ημέρα, BPI στις 550 μονάδες στα $ 4,393 την ημέρα, BSI στις 574 μονάδες στα $ 5,998 την ημέρα και BHSI στις 349 μονάδες, στα $ 4,975 την ημέρα.
Επί της ευκαιρίας των Ποσειδωνίων, ο Πρόεδρος της BIMCO, Philippe Louis-Dreyfus, χαρακτήρισε την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου δραματική και βασιζόμενος σε ένα νέο μοντέλο ανάλυσης της αγοράς, σχεδιασμένο να εντοπίζει τα προβλήματα και να εξάγει προτάσεις προς εφαρμογή, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, υπό προϋποθέσεις, η αγορά θα ξαναγυρίσει σε κερδοφόρα επίπεδα το 2019.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να λάβουν μία σειρά σκληρών και μακροχρόνιων μέτρων ώστε να βελτιωθεί η αγορά, καθώς δεν αναμένεται να υπάρξει βελτίωση από την πλευρά της ζήτησης, οπότε η λύση και οι απαντήσεις εναπόκεινται αποκλειστικά στα χέρια των πλοιοκτητών. Βάσει του νέου αναλυτικού μοντέλου της BIMCO, στην έκθεση με τίτλο “The Road to Recovery”, ο Πρόεδρος της, επισημαίνει ότι για τα επόμενα χρόνια η προσφορά (Supply) θα πρέπει να είναι μηδενική, γεγονός που αυτόματα σημαίνει ότι οι νέες παραγγελίες θα πρέπει να περιοριστούν δραματικά και οι διαλύσεις θα πρέπει να κινηθούν σε υψηλά επίπεδα. Αναφέρει δε ότι αναγνωρίζει πως το να επιτευχθεί μηδενική αύξηση δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο και υπενθυμίζει πως κάτι τέτοιο έχει συμβεί μόνο 3 φορές στο παρελθόν, στην δεκαετία του 1980 και του 1990. Κλείνοντας, τόνισε ότι η αύξηση των διαλύσεων δεν θα δώσει λύση μόνο στην βελτίωση της αγοράς αλλά παράλληλα θα βοηθήσει στην προστασία τος περιβάλλοντος και στην ασφάλεια των εργαζομένων στα πλοία.
Σε πόσο χαμηλά επίπεδα έχει βρεθεί η αγορά πολλάκις το έχουμε επισημάνει, απλά να αναφέρουμε προς επιβεβαίωση, ότι το 1ο τρίμηνο του 2016 τα έσοδα των πλοίων δεν κάλυπταν καν τα OPEX, ενώ ιστορικά το 1ο τρίμηνο σηματοδοτήθηκε σαν το χειρότερο τρίμηνο από πλευράς εσόδων, των τελευταίων 30 ετών. Αναφορικά με το βιβλίο παραγγελιών και τις παραδόσεις, τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι γίνεται μία προσπάθεια για καθυστέρηση των παραδόσεων η οποία μέχρι στιγμής «αποδίδει». Στις αρχές του έτους το βιβλίο παραγγελιών (Orderbook) ήταν στους 85,4 εκ. DWT και οι παραδόσεις του 1ου τριμήνου έκλεισαν στους 18,1 εκ. DWT ή 21% επί του Orderbook. To 2015 το Orderbook ήταν 79,9 εκ. DWT και το πρώτο τρίμηνο παραδόθηκαν 19,3 εκ. DWT η 24% επί του βιβλίου παραγγελιών. Στο σύνολο του 2015 παραδόθηκαν 48,6 εκ. DWT, που σημαίνει ότι το Delivery Ratio έκλεισε στο 60%. Βάσει των έως τώρα δεδομένων, για το 2016 το Slippage Rate εκτιμάται στο 45% περίπου γεγονός που σημαίνει ότι οι παραδόσεις των πλοίων για το έτος θα κλείσουν κάτω των 50 εκ. DWT.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Post-Panamax, το ‘KONTI JAPSIS’ 93.266 DWT (2012 – Jiangsu New YZJ) και το αδερφό του ‘CONTI JADE’ 93.253 DWT (2012 – Jiangsu New YZJ), πουλήθηκαν $ 11 εκ. και $ 11,35 εκ. αντίστοιχα.
✏ Στα Kamsarmax, τo ‘SUIREI MARU’ 88.736 DWT (1996 – Kawasaki HI Sakaide) πουλήθηκε στα $ 4 εκ. και το ‘UNITED TRΕASURE’ 82.926 DWT (2006 – Tsuneishi Zosen) με S/S και D/D τον Ιούλιο, αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 8,3 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘TENKO MARU’ 58.732 DWT (2008 – Tsuneishi Zhoushan),Tess ’58 αγοράστηκε στα $ 8,5 εκ. και το ‘SANTA ELENA’ 56.011 DWT (2005 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 7 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘SEA HARVEST’ 28.294 DWT (2000 – Naikai Zosen Setoda) πουλήθηκε στα $ 3,8 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘NIPPON’ 298.399 DWT (2002 – Hitachi Zosen) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 29 εκ. περίπου.