Απόρροια της αρνητικής εικόνας της ναυλαγοράς είναι η έλλειψη χρηματοδότησης από τον...

Απόρροια της αρνητικής εικόνας της ναυλαγοράς είναι η έλλειψη χρηματοδότησης από τον τραπεζικό κλάδο

389
Απόρροια της αρνητικής εικόνας της ναυλαγοράς είναι η έλλειψη χρηματοδότησης από τον τραπεζικό κλάδο

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, βάσει των θεμελιωδών μεγεθών, εκτιμούμε πως η αγορά θα κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα στο σύνολο του 2016 και τολμώντας μία λίγο πιο μακροπρόθεσμη πρόβλεψη, όπως όλα δείχνουν και τους πρώτους μήνες του 2017 η αγορά θα ακολουθήσει το ίδιο χαμηλό μοτίβο.
Πλησιάζοντας στο κλείσιμο του πρώτου μισού του έτους και δεδομένης της κατάστασης, όλο και πληθαίνουν οι φωνές ότι η βελτίωση της αγοράς θα επέλθει από το 2018 και μετά, αλλά θεωρούμε ότι είναι ακόμη νωρίς να «βλέπουμε» τόσο μακριά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι ένα τέτοιο σενάριο φαντάζει εξωπραγματικό.
Η Drewry, σε πρόσφατη εκτίμηση της, ανακοίνωσε ότι ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για το σύνολο του 2016 θα κλείσει σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2015, εκτίμηση η οποία όντως μπορεί να επαληθευθεί, καθώς αν εξετάσουμε την πορεία του BDI ο μέσος όρος του 2015 ήταν 711 μονάδες ενώ ο μέχρι στιγμής μέσος όρος για το 2016 είναι στις 460 μονάδες.
Απόρροια της συνεχιζόμενης αρνητικής εικόνας της ναυλαγοράς είναι η έλλειψη χρηματοδότησης από τον τραπεζικό κλάδο, καθώς αρκετές τράπεζες προσπαθούν να μειώσουν την δανειακή τους έκθεση στη ναυτιλία ενώ κάποιες άλλες έχουν βγει εντελώς από τον κλάδο. Στην παρούσα φάση το κύριο αντικείμενο των τραπεζών είναι η εξέταση εξυπηρέτησης των υπαρχόντων δανείων και η αναδιάρθρωση τους σε συνεννόηση με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες όπου αυτό είναι δυνατόν να γίνει. Όλο αυτό το διάστημα έχουμε βιώσει περιπτώσεις εταιρειών όπου όντως έχουν έρθει σε συμφωνία με τις τράπεζες για αναδιάρθρωση των δανειακών τους υποχρεώσεων αλλά ταυτόχρονα έχουμε δει και εταιρείες οι οποίες έχουν προχωρήσει σε πτώχευση καθώς δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν μία τέτοιου είδους συμφωνία.
Παράλληλα, έχουμε αντιμετωπίσει και το φαινόμενο όπου εισηγμένες εταιρείες έχουν βγει από το χρηματιστήριο (De-Listing) – τις τελευταίες εβδομάδες 2 ναυτιλιακές εταιρείες βγήκαν από το Χρηματιστήριο του Λονδίνου – σε μία προσπάθεια περικοπής εξόδων, καθώς το κόστος για μία εταιρεία να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο είναι αρκετά σημαντικό.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘GALAXY DREAM’ 181.371 DWT (2013 – Imabari Saijo) με Dry Dock τον Ιούλιο αγοράστηκε στα $ 27,4 εκ. και το ‘SHINING DRAGON’ 181.365 DWT (2011 – Imabari Saijo) πουλήθηκε στα $ 26,5 εκ. περίπου.
✏ Στα Supramax/Handymax, τo ‘IKAN SIAKAP’ 58.713 DWT (2008 – Tsuneishi Cebu), Tess 58, πουλήθηκε στα $ 8,1 εκ. περίπου, το ‘ALAM MURNI’ 53.553 DWT (2003 – Iwagi Zosen) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 4,65 εκ. και το ‘HOLY LIGHT’ 42.717 DWT (1997 – I.H.I) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 2,5 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.