Η ναυτιλία στη σκιά της παγκόσμιας οικονομίας

Η ναυτιλία στη σκιά της παγκόσμιας οικονομίας

283
Η ναυτιλία στη σκιά της παγκόσμιας οικονομίας

Toυ Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Στο Eurogroup της προηγούμενης Τετάρτης, υπήρξε συμφωνία επί της αρχής για την αξιολόγηση, με στόχο την εκταμίευση των € 10,3 δισ. σε δύο δόσεις, με την πρώτη δόση των € 7,5 δισ. να υποτίθεται ότι θα εκταμιευθεί σύντομα, αλλά τελικά αποδεικνύεται ότι ο «διάολος» κρύβεται στις λεπτομέρειες. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται με αμείωτη ένταση αλλά αυτή τη φορά μέσω τηλεδιασκέψεων, καθώς ακόμη παραμένουν ανοιχτά τα θέματα του Ασφαλιστικού, των Κόκκινων Δανείων, του ΕΚΑΣ, των ιδιωτικοποιήσεων, μεταξύ άλλων και τα οποία θα πρέπει άμεσα να συμφωνηθούν και να νομοθετηθούν, καθώς τον Ιούλιο θα πρέπει να πληρωθούν € 2,8 δισ. για τα ομόλογα της ΕΚΤ. Μπορεί ο χρόνος μέχρι τον Ιούλιο να φαντάζει αρκετός αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι από την ώρα που θα νομοθετηθούν τα απαιτούμενα, είτε με ψήφιση είτε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, χρειάζονται τουλάχιστον 20 ημέρες (έκθεση από τους δανειστές, απόφαση ESM και ψήφιση από Εθνικά Κοινοβούλια).
Στην Παγκόσμια οικονομία και στον απόηχο των συναντήσεων των G7 στην Ιαπωνία, για άλλη μία φορά αποδεικνύεται περίτρανα η έλλειψη συντονισμένης πολιτικής και η διάσταση απόψεων που επικρατεί στην κατά κοινή ομολογία αδυναμία της Παγκόσμιας οικονομίας να βρει τον βηματισμό της ώστε να ξεφύγει από την επίμονη στασιμότητα της.
Πριν την συνάντηση των G7, τα κράτη μέλη συμφωνούσαν ότι θα πρέπει να εξελιχθεί η πολιτική και η στρατηγική αντιμετώπισης της μετριοπαθούς ανάπτυξης, αλλά με διαφορετικές απόψεις για το τι θα πρέπει να γίνει. Η Γερμανία προειδοποίησε κατά της συνέχισης της υπερβολικής εξάρτησης από τις Κεντρικές Τράπεζες, επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη για διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, κοινώς πολιτική λιτότητας. Στον αντίποδα, ο Καναδάς και η Ιαπωνία συνιστούν την εφαρμογή μίας πιο επιθετικής και «δημιουργικής» χρήση της δημοσιονομικής πολιτικής και να υπενθυμίσουμε την μνεία που κάναμε σε προηγούμενη μας ανασκόπηση στην χαλάρωση της δημοσιονομικής πολιτικής και στην αύξηση των Κρατικών δαπανών-επενδύσεων που υιοθετεί ο νεότατος Πρωθυπουργός του Καναδά, Justin Trudeau. Παράλληλα, οι ΗΠΑ προειδοποιούν την Ιαπωνία να μην προχωρήσει σε όποιες παρεμβάσεις με στόχο την υποτίμηση του Yen, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα το Yen έχει ανατιμηθεί, ενώ πριν λίγες ημέρες υπήρξαν ανεπίσημες πληροφορίες ότι η Κίνα ζήτησε από τις ΗΠΑ να μην προβούν ακόμη σε αύξηση των επιτοκίων, κινήσεις που επιβεβαιώνουν αυτό που τόσο καιρό αναφέρουμε σαν έναν «άτυπο νομισματικό πόλεμο».
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούμε εδώ και αρκετό διάστημα τις ανακοινώσεις της Phoenix Capital, η οποία είναι από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές ότι η Παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε ιδιαίτερα εύθραυστο σημείο και συνεχώς προειδοποιεί για μία μεγάλη διόρθωση, έως κατάρρευση, των αγορών δηλαδή των μετοχικών αξιών. Το μεγάλο ερώτημα που θέτει, είναι το ποιος αγοράζει μετοχές στην παρούσα φάση, καθώς επισημαίνει ότι οι επαναγορές των μετοχών από τις εταιρείες είναι σε περίοδο παύσης, οι άνθρωποι των εταιρειών πουλάνε, οι ιδιώτες αποσύρουν τα χρήματα τους και οι Θεσμικοί επενδυτές έχουν υπάρξει καθαροί πωλητές μετοχών εδώ και εβδομάδες. Οι μόνοι που αγοράζουν είναι οι Κεντρικές Τράπεζες, οι οποίες τοποθετούνται σε συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης προκειμένου να παράσχουν ρευστότητα, με τις μετοχές να πορεύονται υψηλότερα χωρίς κανέναν λόγο. Εκτιμά λοιπόν, ότι η καταστροφική αυτή πολιτική σύντομα θα «σκάσει» καθώς οι αγορές χρειάζονται πραγματικούς αγοραστές για να λειτουργήσουν και να έχουν αποδόσεις και όχι από την χειραγώγηση των Τραπεζών, προμηνύοντας μία κατάρρευση των αξιών το επόμενο διάστημα κατά 20% περίπου, δηλαδή μεγαλύτερη από αυτή τον Αύγουστο του 2015.
Την Παρασκευή 27 Μαΐου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 606 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 830 μονάδες με $ 6,346 την ημέρα, BPI στις 582 μονάδες στα $ 4,650 την ημέρα, BSI στις 579 μονάδες στα $ 6,051 την ημέρα και BHSI στις 347 μονάδες, στα $ 4,936 την ημέρα.
Χωρίς δυναμική ανόδου συνεχίζει ο Δείκτης, ο οποίος έχει «πιάσει λιμάνι» περί των 600 μονάδων τις τελευταίες ημέρες, δηλαδή στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Αναμένουμε να δούμε αν, όπως αναφέραμε στην προηγούμενη μας ανασκόπηση, στα μέσα Ιουνίου θα αρχίσει να δείχνει κάποια σημάδια ανόδου όπως έκανε και το 2015, η οποία όμως ήταν βραχείας διάρκειας καθώς κράτησε για περίπου ενάμιση μήνα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.