Έως και τα μέσα του 2017 δεν αναμένονται συνταρακτικές εξελίξεις στη ναυλαγορά

Έως και τα μέσα του 2017 δεν αναμένονται συνταρακτικές εξελίξεις στη ναυλαγορά

301
Έως και τα μέσα του 2017 δεν αναμένονται συνταρακτικές εξελίξεις στη ναυλαγορά

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A,

Στην τελευταία μας ανασκόπηση, την Μεγάλη Τετάρτη, είχαμε επισημάνει πως ο BDI θα σπάσει τις 700 μονάδες και αν συνεχίσει την ανοδική του πορεία τότε το επόμενο σημείο αντίστασης θα ήτανε οι 800 μονάδες. Τελικά η αντίσταση του Δείκτη στην ανοδική του πορεία εκδηλώθηκε στις 715 μονάδες, στις 27 Απριλίου και έκτοτε έχει αρχίσει την διορθωτική του πορεία. Οφείλουμε βέβαια να επισημάνουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της διόρθωσης, οφείλεται κυρίως στους κλάδους των Capes και των Panamax, όπως συνήθως πάντα γίνεται.
Η συμπεριφορά αυτή του δείκτη έχει δημιουργήσει μία ψυχολογία που ομοιάζει με το «τραινάκι του τρόμου» η οποία φυσικά επηρεάζει και τις αποφάσεις των εταιρειών, όπως αυτές που σχετίζονται με τις αγοραπωλησίες, τις διαλύσεις αλλά και την στρατηγική των ναυλώσεων. Για παράδειγμα το τελευταίο διάστημα που η αγορά έκανε αυτό το ανοδικό σερί, άμεση ήταν και η ανταπόκριση στην αύξηση της τιμής των μεταχειρισμένων πλοίων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ότι περίπου σε διάστημα ενός μήνα, οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων έχουν αυξηθεί μεταξύ 10 – 15%. Γεγονός είναι, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, πως ο «κανόνας» επιβάλλει ότι σε ανοδική αγορά η «ταχύτητα» αύξησης των τιμών είναι ιδιαίτερα μεγάλη και άμεσα προσαρμόσιμη, εν αντιθέσει με τις περιόδους χαμηλής αγοράς όπου η πτωτική διόρθωση των τιμών γίνεται με πιο χαμηλή «ταχύτητα».
Η μείωση του στόλου συνεχίζει και παραμένει το ζητούμενο για την βελτίωση της αγοράς, δεδομένης της χαμηλής Παγκόσμιας Ανάπτυξης και του Εμπορίου και αν δεν συνεχίσει να λαμβάνει χώρα τότε η αγορά απλά θα συντηρείται σε χαμηλά επίπεδα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Είναι γνωστές ήδη οι εκτιμήσεις ότι έως και τα μέσα του 2017 δεν αναμένονται συνταρακτικές εξελίξεις στην αγορά, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια αυτή δεν θα υπάρχουν και τα γνωστά εποχικά rebounds.
Αναφορικά με τις διαλύσεις, οι οποίες κινούνται με ιδιαίτερα ικανοποιητικό ρυθμό, τους πρώτους 4 μήνες του έτους 224 πλοία (άνω των 10,000 DWT) ή 17,35 εκ. DWT οδηγήθηκαν προς διάλυση, δηλαδή αύξηση κατά 1,87 εκ. DWT η 12% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2015 όπου 205 πλοία η 15,48 εκ. DWT πήγαν για διάλυση. Από το σύνολο των διαλύσεων τους πρώτους 4 μήνες του έτους, την μεγαλύτερη «συνεισφορά» την είχαν τα Panamax, καθώς αυξήθηκαν κατά 84% σε ετήσια βάση, από 2,44 εκ. DWT το 2015 στους 4,68 DWT φέτος. Σχετικά με τα Capes, ο όγκος των διαλύσεων τους πρώτους 4 μήνες του έτους έκλεισε στα ίδια επίπεδα με αυτόν του 2015, δηλαδή στους 8,95 εκ. DWT.
Στην «αντιπέρα» όχθη, στον τομέα των παραδόσεων, το πρώτο 3μηνο του έτους οι παραδόσεις παρουσίασαν ανοδική πορεία καταγράφοντας 44 Capes και 53 Panamax να πέφτουν στο νερό, γεγονός βέβαια που είναι σύνηθες στις αρχές του χρόνου οι παραδόσεις να είναι αυξημένες. Αντίθετα, τον Απρίλιο μόνο 3 Capes και 4 Panamax παραδόθηκαν. Το αξιοσημείωτο είναι ότι στην παρούσα φάση αρκετά πλοία παραμένουν αδρανή (Idle) στα ναυπηγεία καθώς η χρονική περίοδος μεταξύ Launching και Delivery έχει επιμηκυνθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης, από 40 ημέρες το 2007 στις 160 ημέρες κατά μέσο όρο το 2015 και φέτος.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα, Capes, το ‘AN MAY’ 174.674 DWT (2005 – Shanghai Waigaoqiao) πουλήθηκε Charter Free, Σεπ. – Δεκ. 2016 στα $ 12 εκ. περίπου.
✏ Στα Kamsarmax/Panamax, τo ‘ARCHIMEDES’ 81.123 DWT (2011 – Hyundai) αγοράστηκε από ¨Έλληνες σε δημοπρασία στη Σιγκαπούρη στα $ 14,6 περίπου και το ‘HERMES ISLAND’ 74.867 DWT (2012 – Sasebo) πουλήθηκε στα $ 13,6 εκ. περίπου.
✏ Στα Supramax/Handysize, τo ‘MEDI NAGASAKI’ 53.098 DWT (2003 – Oshima)) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 4,6 εκ. περίπου και το ‘CABOT AVIVA’ 32.252 (2012 – Nantong Mingde), Logs Fitted, πουλήθηκε στα $ 6,2 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘DS CHIEF’ 311.224 DWT (1999 – Hyundai) πουλήθηκε στα $ 25,25 εκ.
✏ Στα Suezmax, το ‘DHT TARGET’ 164.626 DWT (2001 – Hyundai) πουλήθηκε στα $ 22,5 εκ. και τα ‘MAJESTIC’ 150.284 DWT (2000 – NKK), ‘ROMANTIC’ 150.246 DWT (2004 – Universal), ‘AUTHENTIC’ 150.249 DWT (2004 – Universal) και ‘POETIC’ 150.103 DWT (2003 – NKK) της CM Lemos, αγοράστηκαν enbloc από την Nordic American στα $ 106 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.