Αλλάζει ο μεταφορικός χάρτης στην ανατολική Μεσόγειο

Αλλάζει ο μεταφορικός χάρτης στην ανατολική Μεσόγειο

404
Αλλάζει ο μεταφορικός χάρτης στην ανατολική Μεσόγειο

Χωρίς τέλος για την εμπορική, τουριστική, αλλά και τη βιομηχανία στην αλυσίδα μεταφορών της Τουρκίας, φαίνεται να εξελίσσεται η ασφυξία που προκαλεί η ρωσική απομόνωση.
Πιο συγκεκριμένα, οι εμπορικοί και οικονομικοί περιορισμοί και κυρώσεις της Ρωσίας που επιβλήθηκαν κατά της Τουρκίας πιθανώς να προκαλέσουν το 2016 απώλειες για την τουρκική οικονομία που θα υπερβούν τα 11 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Την άποψη αυτή εξέφρασε στο πρακτορείο TASS ο πρέσβης της Ρωσίας στην Άγκυρα, Andrey Karlov, προσθέτοντας ότι ο τουρισμός και ο γεωργικός τομέας είναι πιθανό να πληγούν περισσότερο.
O Ρώσος διπλωμάτης πρόσθεσε ότι το 2014 ο κύκλος εργασιών σε διάφορους εμπορικούς τομείς μεταξύ των χωρών ξεπέρασε σε σύνολο τα $ 30 δισ., ενώ περίπου 4,5 εκατομμύρια Ρώσοι τουρίστες επισκέφτηκαν την Τουρκία. Η παρούσα κρίσιμη κατάσταση μεταξύ των δύο κρατών θα φανεί εξαιρετικά επιζήμια για τις τοπικές οικονομίες της Τουρκίας.
Εν τω μεταξύ, η Τουρκία επιδιώκει να αναζητήσει νέες αγορές για τις εξαγωγές των νωπών και φρέσκων αγροτικών και αλιευτικών προϊόντων, έναν τομέα που κλονίζεται ανεπανόρθωτα από την επιβολή εμπάργκο από τη Ρωσία. Η Ρωσία επέβαλε μια σειρά από μονομερείς οικονομικές κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας καθώς και την απαγόρευση των εισαγωγών τροφίμων μετά την κατάρρευση ρωσικού στρατιωτικού αεροπλάνου από τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη.
Ο επικεφαλής της τουρκικής ένωσης νωπών και φρέσκων προϊόντων, κατά τη διάρκεια της έκθεσης «Fruit Logistica» στο Βερολίνο, ανέφερε ότι, «βρισκόμαστε πλέον σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στον τομέα των νωπών προϊόντων. Ελπίζουμε να ανακτήσουμε το μερίδιο αγοράς που χάσαμε από τη Ρωσία σε διαφορετικές χώρες», τονίζοντας ότι απαιτούνται άμεσες στρατηγικές επιλογές.
Σύμφωνα με δηλώσεις επικεφαλής επιμελητηρίων και γεωργικών συνεταιρισμών στο πρακτορείο Anadolu, οι Τούρκοι παραγωγοί αντιλαμβάνονται τη μεγάλη δυσκολία ως προς την εξαγωγή προϊόντων εξαιτίας της απόλυτης εξάρτησης από τη ρωσική αγορά και της αδυναμίας έγκαιρης σύναψης συμφωνιών με άλλες αγορές, κυρίως στη Μεσόγειο και την κεντρική Ευρώπη. Η νέα τάξη πραγμάτων στις αγροτικές περιοχές, ιδίως της νότιας Τουρκίας, μοιάζει να αναβιώνει νέες θαλάσσιες οδούς και λιμάνια στα νότια και δυτικά της χώρας.
Οι εξελίξεις φαίνεται να ανησυχούν πλοιοκτήτες, ναυτικούς πράκτορες και ναυλωτές, οι οποίοι εμφανίζονται αμήχανοι αφενός από τη στάση των δύο ισχυρών ανδρών σε Μόσχα και Άγκυρα, αφετέρου από την άμεση ανάγκη για αλλαγή των επενδυτικών στρατηγικών των τουρκικών επιχειρηματιών που έως σήμερα απολάμβαναν τα οφέλη της ρωσικής αγοράς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.