Η DNV GL υποδέχεται το πρώτο παγκοσμίως ποντοπόρο πλοίο που χρησιμοποιεί σαν...

Η DNV GL υποδέχεται το πρώτο παγκοσμίως ποντοπόρο πλοίο που χρησιμοποιεί σαν κάυσιμο Μεθανόλη

452
Η DNV GL υποδέχεται το πρώτο παγκοσμίως ποντοπόρο πλοίο που χρησιμοποιεί σαν κάυσιμο Μεθανόλη

Το συγκεκριμένο πλοίο, με το όνομα Lindanger,  κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Hyundai Mipo στο Ulsan της Νοτίου Κορέας, ενώ ανήκει στην νορβηγική εταιρεία Westfal-Larsen. Πρόκειται για το πρώτο απο τα δύο τάνκερ διπλού καυσίμου χωρητικότητας 50.000 dwt, τα οποία θα ναυλωθούν στην εταιρεία θαλάσσιων μεταφορών Waterfront Shipping. Η Waterfront αποτελεί θυγατρική της Methanex Corp, της μεγαλύτερης παγκοσμίως παραγωγού και προμηθεύτριας Μεθανόλης, και λειτουργεί ένα στόλο από 22 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας από 3.000 dwt έως 50.000 dwt τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά Μεθανόλης σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με τον κ. Knut Ørbeck-Nilssen ,CEO της DNV GL-Maritime, πρόκειται για την πρώτη φορά που ένας κινητήρας διπλού καυσίμου με ένα σύστημα  Χαμηλού Σημείου Ανάφλεξης Υγρού ( LFL ) εγκαθίσταται σε ποντοπόρο πλοίο. Κάτι τέτοιο αποτελεί παράλληλα και απόδειξη της άριστης συνεργασίας μεταξύ όλων των συνεταίρων του συγκεκριμένου προγράμματος, οι οποίοι κατάφεραν να το ολοκληρώσουν επιτυχώς παίρνοντας παράλληλα και την έγκριση του κράτους σημαίας. Η Μεθανόλη σαν καύσιμο αποτελεί μια αρκετά υποσχόμενη επιλογή, καθώς επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πλοίων τους. Ακόμη, καθιστά ικανή την συμμόρφωση με τους κανονισμούς που αφορούν τη χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο και τις  ECAs.

Εξοπλισμένο με τον δίχρονο κινητήρα διπλού καυσίμου, Hyundai–B&W 6G50ME-9.3 ME-LGI, σχεδιασμένο από την MAN, το Lindanger μπορεί να χρησιμοποιεί σαν καύσιμο Μεθανόλη, fuel oil, marine diesel oil ή gasoil. Στο συγκεκριμένο πλοίο έχει αποδοθεί και ο επιπλέον χαρακτηρισμός LFL FUELLED, ο οποίος πιστοποιεί την συμμόρφωσή του με τους κανόνες του DNV GL για τα καύσιμα με χαμηλό σημείο ανάφλεξης. Ο DNV GL ήταν ο πρώτος νηογνώμνας ο οποίος δημοσίευσε κανόνες που αφορούν  τα LFL καύσιμα τον Ιούλιο του 2013. Σκοπός του ήταν να εξασφαλιστεί οτι η εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων θα προσφέρει ισοδύναμα  επίπεδα ακεραιότητας, από άποψη ασφάλειας και διαθεσιμότητας, με εκείνα των συμβατικών συστημάτων.

‘Οπως δήλωσε ο κ. Man Choon Kim, αντιπρόεδρος, Contract Management Department, της Hyundai Mipo Dockyard Co.Ltd., το συγκεκριμένο ναυπηγείο αποτελεί το πρώτο παγκοσμίως στην κατασκευή πλοίου το οποίο χρησιμοποιεί Μεθανόλη σαν καύσιμο. Το συγκεκριμένο καύσιμο θα μειώσει τις εκπομπές SOx κατά περίπου 95% και τις εκπομπές NOx κατά 30% σε σύγκριση με το συμβατικό marine diesel oil. Η Μεθανόλη θα μπορούσε να αποτελέσει ένα δημοφιλές εναλλακτικό καύσιμο στο μέλλον, ώντας μια λύση φιλική προς το περιβάλλον. Ακόμη, προσφέρει μικρότερο κόστος καυσίμου, ευκολότερο χειρισμό με τις υπάρχουσες υποδομές αποθήκευσης, καθώς και μικρότερο κόστος εγκατάστασης και μετασκευής.