Ψηφιοποίηση και πράσινη τεχνολογία μπορούν να ενισχύσουν την γερμανική ναυτιλία

Ψηφιοποίηση και πράσινη τεχνολογία μπορούν να ενισχύσουν την γερμανική ναυτιλία

94
Ψηφιοποίηση και πράσινη τεχνολογία μπορούν να ενισχύσουν την γερμανική ναυτιλία

Για τα μέλη της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών η είσοδος στην εποχή της ψηφιοποίησης και της πράσινης τεχνολογίας μπορεί να αποτελέσει την απάντηση στην ανάγκη ενίσχυσης των προοπτικών ανάπτυξης της γερμανικής ναυτιλίας.

Τα μέλη της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) κατά την διάρκεια της 5ης Συνάντησης Διαλόγου για την Γερμανική Ναυτιλία, που πραγματοποιήθηκε στο Αμβούργο στις 19 Απριλίου, συζήτησαν κατά κύριο λόγο ζητήματα που άπτονταν της ανάγκης κρατικής χρηματοδότησης για την χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καυσίμου πλοίων αλλά και της διατήρησης και ενίσχυσης της ναυτικής τεχνογνωσίας στην χώρα.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Alfred Hartmann μιλώντας σε ένα κοινό 350 ατόμων, προερχόμενων από τον χώρο της πολιτικής, της διοίκησης, της ναυτιλιακής βιομηχανίας καθώς και από το Εμπορικό Επιμελητήριο του Αμβούργου, τόνισε με έμφαση ότι «η γερμανική ναυτιλία μπορεί να έχει προοπτική ανάπτυξης μόνο εάν συμμετέχουμε ενεργά στον διεθνή ανταγωνισμό. Και αυτό δε μπορεί να συμβεί, βέβαια, εάν δεν ληφθούν μέτρα που θα καταστήσουν επικερδή και ανταγωνιστική την χρήση της γερμανικής σημαίας στα πλοία μας». Επιπλέον, ο πρόεδρος της Ένωσης εξέφρασε την άποψη ότι «τα όποια μέτρα από την πλευρά της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης θα πρέπει να ληφθούν άμεσα αλλά και άμεσα να τεθούν σε εφαρμογή».

Για τα μέλη της Ένωσης θα πρέπει η ναυτιλιακή βιομηχανία να χρηματοδοτείται κατά τον ίδιο τρόπο που αυτό γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με στόχο να δημιουργηθούν καλύτερες συνθήκες για ανεύρεση εργασίας για τους Γερμανούς ναυτικούς. Μάλιστα, τόνισαν στις ομιλίες τους ότι οι ναυτικοί μετά την υπηρεσία τους εν πλω ως αξιωματικοί καταστρώματος ή μηχανής και την επιστροφή τους στην ξηρά διαθέτουν μία πολύτιμη τεχνογνωσία και πείρα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τομείς όπως στη ναυπηγική βιομηχανία ή στην έρευνα ή ακόμα και ως πλοηγοί.

Ένα ακόμα ζήτημα που ανέδειξε ο Alfred Hartmann ήταν και αυτό της ανάγκης χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου των πλοίων. Για τον Hartmann η χρήση του φυσικού αερίου όχι μόνο θα επιτρέψει να περιοριστεί η έκλυση ρύπων και άρα να περιοριστεί το ανθρακικό αποτύπωμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας στο περιβάλλον. Βέβαια και πάλι τονίστηκε η ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης για να βοηθηθούν οι Γερμανοί πλοιοκτήτες να χρησιμοποιήσουν το φυσικό αέριο ως καύσιμο.

Να σημειωθεί ότι όταν ένα πλοίο χρησιμοποιεί ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο τότε εκλύει κατά 25% λιγότερο CO2, κατά 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, ενώ δεν απελευθερώνονται καθόλου αιωρούμενα σωματίδια και θείο.
Φωτό: http://www.hansamare.de/newsMedia/images/galerie/flotte/1024_768/ionium.jpg