Έρχονται οι μουσώνες και οι End Buyers προσπαθούν να κλείσουν όσα περισσότερα...

Έρχονται οι μουσώνες και οι End Buyers προσπαθούν να κλείσουν όσα περισσότερα πλοία μπορούν

156
Έρχονται οι μουσώνες και οι End Buyers προσπαθούν να κλείσουν όσα περισσότερα πλοία μπορούν

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Άλλη μία εβδομάδα έντονου αγοραστικού ενδιαφέροντος με τις τιμές να συνεχίζουν την ανοδική τους τάση και την προσφορά των πλοίων να συνεχίζεται σε υψηλά επίπεδα, καθώς οι End Buyers λόγω των επερχόμενων μουσώνων προσπαθούν να κλείσουν από τώρα όσα περισσότερα πλοία μπορούν, όπως επίσης η ίδια λογική ισχύει και λόγω της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού, τον Ιούνιο, στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές. Γεγονός πάντως είναι πως παρά την έντονη αγοραστική διάθεση, οι End Buyers εκφράζουν την πεποίθηση ότι τα επίπεδα των τιμών είναι υψηλότερα από ότι θα έπρεπε και εκτιμούν ότι οσονούπω θα αρχίζουν να διορθώνουν.
Η Ινδία, αν και είναι στην αγορά, είναι λίγο πιο συντηρητική στις προσφερόμενες τιμές συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της, οι οποίοι έχουν τον προϋπολογισμό μπροστά τους και έχουν ανεβάσει τιμές. Πάντως το αγοραστικό ενδιαφέρον υπάρχει και δεδομένου την σταθεροποίηση της ρουπίας σε ικανοποιητικά επίπεδα λίγο πάνω από τις 66 προς το δολάριο, όπως και τις ανεβασμένες τιμές του εγχώριου χάλυβα, δείχνει ότι το ενδιαφέρον θα συνεχίσει να υπάρχει τουλάχιστον μέχρι την έναρξη των μουσώνων.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας χάσει την πλειοψηφία των πλοίων μεγαλύτερου τονάζ από τους ανταγωνιστές του το προηγούμενο διάστημα, την προηγούμενη εβδομάδα επέστρεψε δυναμικά κλείνοντας πλοία στις υψηλότερες τιμές της αγοράς.
Το Πακιστάν, το οποίο ήδη είχε αρχίσει από το προηγούμενο διάστημα να είναι λίγο πιο επιφυλακτικό, βλέποντας τους ανταγωνιστές να κλείνουν όλα τα πλοία και ιδιαίτερα μεγαλύτερου τονάζ, αναγκάστηκε και αυτό να μπει στο παιχνίδι αυτό των υψηλότερων τιμών για να μην μείνει με άδεια χέρια.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 841,897 DWT περίπου, εκ των οποίων το 74% (624,164 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 10% (86,0340 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (131,699 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 285 – $ 315 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.