Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου του Ιράν αξιοποιεί το στόλο της νορβηγικής Golar...

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου του Ιράν αξιοποιεί το στόλο της νορβηγικής Golar LNG

137
Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου του Ιράν αξιοποιεί το στόλο της νορβηγικής Golar LNG

Το Ιράν εξετάζει ως επιλογή για τη συντόμευση της διαδικασίας αποστολής φυσικού αερίου προς την Ευρώπη την αξιοποίηση πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου, αντί της χρήσης του υπάρχοντος δικτύου αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα την περασμένη εβδομάδα ο αναπληρωτής επικεφαλής της Εθνικής Εταιρείας Ιρανικού Πετρελαίου (NIOC), υπεύθυνος για θέματα επενδύσεων και χρηματοδότησης, Ali Kardor, ανακοίνωσε ότι μία νορβηγική εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με την εταιρεία του με στόχο την αποστολή μικρών -στην παρούσα φάση- πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου (FLNG) στον Περσικό Κόλπο.
Ο κ. Ali Kardor δεν αποκάλυψε το όνομα της εταιρείας, αλλά ιρανικές πηγές κατονομάζουν -σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο- τη νορβηγική εταιρεία «Golar LNG» ως το συνομιλητή της NIOC. Η «Golar LNG» διαθέτει μεγάλο αριθμό πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου, έτοιμων προς αποστολή και χρήση στο Ιράν, ενώ υπάρχουν σχέδια για κατασκευή νέων για λογαριασμό της NIOC.
Στις συγκεκριμένες πλωτές εγκαταστάσεις το φυσικό αέριο, που έρχεται από την στεριά, ψύχεται στους -162 ° C, και με αυτόν τον τρόπο συρρικνώνεται κατά 600 φορές, και εν συνεχεία μεταφέρεται στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Εθνικής Ιρανικής Εταιρείας Αερίου (NIGC) Alireza Kameli στην Wall Street Journal τον περασμένο Ιανουάριο, στόχος του Ιράν είναι να μπορεί να προμηθεύσει την Ευρώπη με υγροποιημένο φυσικό αέριο μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια από την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας με τη νορβηγική εταιρεία.
Να σημειωθεί ότι το FLNG είναι ένα πλωτό εργοστάσιο, το οποίο μοιάζει με δεξαμενόπλοιο αλλά το μήκος του μπορεί να αγγίξει και τα 500 μέτρα. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση δύναται να είναι αγκυροβολημένη ακριβώς επάνω από την πηγή του φυσικού αερίου, έχοντας την ικανότητα να εξορύξει, να καταψύξει, να υγροποιήσει, ακόμα και να αποθηκεύσει και εν συνεχεία να φορτώσει φυσικό αέριο σε άλλα πλοία, τα οποία θα το μεταφέρουν στους διεθνείς λιμένες.

Φωτό: flickr.com/Miguel Garces

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.