Διαλύσεις πλοίων: Οι Endbuyers θεωρούν ότι η άνοδος των τιμών είναι παροδική

Διαλύσεις πλοίων: Οι Endbuyers θεωρούν ότι η άνοδος των τιμών είναι παροδική

126
Διαλύσεις πλοίων: Οι Endbuyers θεωρούν ότι η άνοδος των τιμών είναι παροδική

Ύστερα από μία εβδομάδα έντονης δραστηριοποίησης και αισιοδοξίας επέστρεψε η επιφυλακτικότητα στους End Buyers οι οποίοι θεωρούν ότι η άνοδος των τιμών είναι παροδική και πως σύντομα θα υπάρξει κάποια διόρθωση. Αυτό βέβαια δεν λειτούργησε αποτρεπτικά από το να γίνουν κάποια κλεισίματα σε υψηλά νούμερα σπέκουλας και ιδιαίτερα σε Capes, όπου μέχρι στιγμής έχουν κλειστεί συνολικά 36. Πάντως το επόμενο διάστημα, αναγκαστικά θα πρέπει να υπάρξει αγοραστικό ενδιαφέρον, λόγω της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου αλλά και της έναρξης των Μουσώνων στα τέλη Μαΐου.
Στην Ινδία, ύστερα από μία εβδομάδα με ικανοποιητικό αριθμό κλεισιμάτων κυρίως σε Panamax και Handy, την προηγούμενη εβδομάδα δεν πραγματοποίησε κανένα κλείσιμο παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου παρέμειναν σταθερές, η ρουπία ισχυροποιήθηκε στις 66,5 προς το δολάριο και ο αριθμός των διαλυτηρίων σε λειτουργία έφτασε τους 100 από 25 στα τέλη του 2015, επιβεβαιώνοντας τις προσδοκίες των End Buyers για διόρθωση των τιμών.
Στο Μπαγκλαντές, όσες πράξεις έγιναν είχαν σαν γνώμονα αποκλειστικά την σπέκουλα, εξού και οι υψηλές προσφερόμενες τιμές, αλλά η πρόσφατη βίαια μείωση των τιμών του σιδήρου κατά $ 25/LDT αντέστρεψε το κλίμα και αναμένουμε να δούμε αν θα υπάρξει συνέχεια στο αγοραστικό ενδιαφέρον και σε τι επίπεδα τιμών.
Στο Πακιστάν, η είδηση ότι στο τέλος της εβδομάδας θα επιβληθεί φόρος 15% στις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, έδωσε ώθηση στην αγορά όπου αναμένεται να εκδηλωθεί έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον το επόμενο διάστημα, ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,233,786 DWT περίπου, εκ των οποίων το 91% (1,123,304 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (41,465 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (69,017 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 255 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.