Aν αγορά συνεχίσει με αυτό το ρυθμό σίγουρα θα δούμε τον αριθμό...

Aν αγορά συνεχίσει με αυτό το ρυθμό σίγουρα θα δούμε τον αριθμό των πλοίων που θα δέσουν να αυξάνεται

1522
Aν αγορά συνεχίσει με αυτό το ρυθμό σίγουρα θα δούμε τον αριθμό των πλοίων που θα δέσουν να αυξάνεται

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 327 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 177 μονάδες με $ 2,396 την ημέρα, BPI στις 352 μονάδες στα $ 2,823 την ημέρα, BSI στις 333 μονάδες στα $ 3,481 την ημέρα και BHSI στις 212 μονάδες, στα $ 3,146 την ημέρα.
Bάσει των υποδεικτών, διαπιστώνουμε ότι η οριακή άνοδος του BDI την περίοδο αυτή έχει συντελεστεί από τη θετική πορεία πρωτίστως των Supramax των οποίων ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων έχει αυξηθεί κατά $ 988, των Handysize με αύξηση εσόδων $ 479, των Panamax με αύξηση $ 248 και την αρνητική πορεία των Capes που τα έσοδα τους μειώθηκαν κατά $ 342.
Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στη δυναμική του Δείκτη δηλαδή το πόσο γρήγορα αυξάνεται, καθώς η δυναμική ουσιαστικά μας «αποκαλύπτει» και την αύξηση της ζήτησης η οποία ακόμη παραμένει αναιμική παρά την επιστροφή της επιβραδυνόμενης Κίνας.
Πολλές συζητήσεις γίνονται σχετικά με το πόσα πλοία έχουν «δέσει» η πρόκειται να «δέσουν» το λεγόμενο Lay up, ανεξαρτήτως αν είναι Cold η Warm.
Σύμφωνα με τις φήμες-πληροφορίες, κάποια πλοία έχουν αρχίσει και δένουν, για παράδειγμα ακούγεται για περίπου 50 πλοία στην Ελευσίνα, άλλοι λένε για 25 Capes παγκοσμίως, ενώ συνεχίζει να ακούγεται ότι έχουν γίνει 600 αιτήσεις για δέσιμο στην Ελλάδα.
Δεν υπάρχει αντίρρηση ότι αν αγορά συνεχίσει με αυτό το ρυθμό σίγουρα θα δούμε τον αριθμό των πλοίων που θα δέσουν να αυξάνεται, όπως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αν η αγορά αυξήσει τη δυναμική της και την ταχύτητα ανόδου, τότε τα δεμένα πλοία θα επιστρέψουν στην αγορά και πρωτίστως αυτά που βρίσκονται σε κατάσταση Warm Lay up.
Εν κατακλείδι, η λογική του Lay up είναι μία βραχύ-μεσοπρόθεσμη λύση για τον πλοιοκτήτη ώστε να μειώσει τη ζημία όταν τα ναύλα της αγοράς είναι σε επίπεδο αρκετά χαμηλότερα από τα OPEX και ενώ τη στιγμή που λαμβάνει χώρα μπορεί «τεχνητά» να υπάρχει μείωση της προσφοράς αυτό δεν σημαίνει ότι το Lay up προσφέρει ουσιαστική εξυγίανση της προσφοράς μακροπρόθεσμα και απλά παραμένει σαν ένα «ενδιαφέρον» αντικείμενο συζήτησης.
Αντιθέτως σε περιόδους αναιμικής Παγκόσμιας ανάπτυξης και Παγκόσμιου Εμπορίου, σαν αυτή που βιώνουμε στην παρούσα περίοδο, η μοναδική λύση που μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση είναι να αυξηθεί ο όγκος των διαλύσεων, γεγονός που ήδη έχει αρχίσει και λαμβάνει χώρα και όπως έχουμε επισημάνει αν συνεχιστεί με αυτόν τον ρυθμό ενδεχομένως το έτος να κλείσει με ιστορικό υψηλό.
Αναφορικά με το θέμα της τιμής του πετρελαίου, στο παρελθόν είχαμε αναφέρει πως θα χρειαστεί λίγο διάστημα μέχρι να δούμε την πραγματική επήρεια που θα επιφέρει στην ναυτιλία. Όπως στην Παγκόσμια οικονομία, έτσι και στη ναυτιλία οι για παρατεταμένο διάστημα χαμηλές τιμές του πετρελαίου δημιούργησαν «στρεβλώσεις» οι οποίες λειτούργησαν όχι τόσο θετικά.
Αρχικά παρατηρήθηκε το φαινόμενο ότι με τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου τα νεότερα πλοία άρχισαν να χάνουν το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης ενώ παράλληλα οι ναυλωτές άρχισαν να απαιτούν από τα πλοία να αυξήσουν ταχύτητα. Είναι γνωστό πως η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων επιβαρύνει «τεχνητά» την προσφορά καθώς μειώνεται ο χρόνος του ταξιδιού. Εκτιμάται ότι μία αύξηση της ταχύτητας του στόλου κατά ένα κόμβο περίπου, από τους 12 στους 13 κόμβους, ισοδυναμεί με αύξηση της προσφοράς των πλοίων κατά 4%!
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘SHIN SHO’ 177.489 DWT (2006 – Mitsui), αγοράστηκε στα $ 12,2 εκ. από την Samos Steamship.
✏ Στα Handymax, το ‘ENTERPRISE’ 45.572 DWT (2000 – Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε στα $ 2,7 εκ. το ‘BARRA’ 42.648 DWT (1998 – IHI) πουλήθηκε στα $ 2,6 εκ. και το ‘MARVELETTE’ 45.621 DWT πουλήθηκε στα $ 2,05 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘ANGEL JUPITER’ 32.936 DWT (2006 – Kanda) πουλήθηκε στα $ 5 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘TACACHIHO’ 280.999 DWT (1998 – IHI) πουλήθηκε για storage στα $ 21,3 εκ.
✏ Στα MR, τα αδερφά, ‘STI MYTHOS’ – ‘STI POWAI’ – ‘STI CHELSEA’ – ‘STI LEXINGTON’ και ‘STI OLIVIA’ 49.990 DWT (2014 – Hyundai Mipo) της Scorpio Tankers, αγοράστηκαν από την National Shipping Company of Saudi Arabia (Bahri) enbloc στα $ 166,5 εκ. ή $ 33,3 εκ. το κάθε ένα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.