Πως μπορεί κάποιος να χάσει από το πετρέλαιο και να κερδίσει από...

Πως μπορεί κάποιος να χάσει από το πετρέλαιο και να κερδίσει από το “ψάρι” …

730
Πως μπορεί κάποιος να χάσει από το πετρέλαιο και να κερδίσει από το “ψάρι” …

Όταν η τιμή του ατλαντικού σολομού (βάρους 4,5 κιλών) ξεπέρασε την τιμή του αργού πετρελαίου, κανένας στην αγορά του μαύρου χρυσού δεν ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος. Εκτός, ίσως, από τον John Fredriksen, τον μεγιστάνα των δεξαμενόπλοιων και του πετρελαίου.
Όταν ο κ. Fredriksen ξεκίνησε να δημιουργεί την αυτοκρατορία του την δεκαετία του ’70 και του ’80, προχωρώντας σε ιδιαίτερα ριψοκίνδυνες επενδύσεις στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, δεν φανταζόταν ότι τους τελευταίους 18 μήνες η κατάσταση στην αγορά του μαύρου χρυσού θα τον έφερνε στο σημείο να χάσει σχεδόν το 40% της περιουσίας του.
Ακολουθώντας, όμως, το πρότυπο «δεν βάζουμε όλα τα αβγά σε ένα καλάθι», έχασε μεν από τις επενδύσεις του στο πετρέλαιο, αλλά από την άλλη κέρδισε στην αγορά των ψαριών και ιδιαίτερα στην απαιτητική αγορά του σολομού, καθώς η επένδυση που έκανε στην Marine Harvest ASA το 2005 για την αγορά του 25% της εταιρείας έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε αξία τους τελευταίους μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το $1,6 δις κεφάλαιο, που έχει επενδύσει στην Marine Harvest είναι πλέον επτά φορές μεγαλύτερο από τα επενδεδυμένα κεφάλαιά του στην Seadrill Ltd., μια εταιρεία υπεράκτιας εξόρυξης πετρελαίου, που παλαιότερα αποτελούσε τη «ναυαρχίδα» του στόλο του από πλευράς χρηματικής αξίας. Μάλιστα, η επένδυσή του στην Marine Harvest ξεπερνά σε αξία ακόμα και το σύνολο των επενδεδυμένων κεφαλαίων του στις εταιρείες Seadrill, Frontline Ltd. (δεξαμενοπλοίων) και Arcadia Petroleum Ltd (αγοραπωλησιών φορτίων).
Παρά το γεγονός πως η παγκόσμια παραγωγή σολομού μοιάζει να έχει φθάσει στα ανώτατα όριά της, ο Kolbjoern Giskeoedegaard, ειδικός αναλυτής στην Nordea Bank AB, σημειώνει ότι αναμένεται μία περαιτέρω αύξηση της συγκεκριμένης αγοράς της τάξης του 15% με 20%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.