Maersk: Ικανοποίηση, επαγρύπνηση και προβληματισμός για τον ογκόλιθο του Βορρά

Maersk: Ικανοποίηση, επαγρύπνηση και προβληματισμός για τον ογκόλιθο του Βορρά

317
Maersk: Ικανοποίηση, επαγρύπνηση και προβληματισμός για τον ογκόλιθο του Βορρά

O κολοσσός της Δανίας Maersk ανακοίνωσε αποτελέσματα για το 2015, ωστόσο τα μελλοντικά  δεδομένα για τον όμιλο όσο και για την ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα στη liner ναυτιλία να προμηνύονται δυσοίωνα.  Ο όμιλος σημείωσε κέρδη διαθέσιμα προς τους μετόχους  791 εκ. δολαρίων ΗΠΑ  για το 2015 έναντι 5 δις  για το 2014, καθώς επηρεάστηκε αρνητικά από την πτωτική πορεία της Maersk Oil αλλά και την αδυναμία στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σχετικά με την Maersk Oil  και σε συνδυασμό με τις ιστορικά χαμηλές τιμές του μαύρου  χρυσού, ο όμιλος σημείωσε απομειώσεις ύψους 2,6 δις δολαρίων ΗΠΑ σχετιζόμενες με παραγωγικές μονάδες  αλλά και θαλάσσιες υποδομές εξόρυξης όπου καθίστανται μη βιώσιμες.  Η συνολική απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων για τον όμιλο ανήλθε στο 2,9% εμφανώς χαμηλότερη σε σχέση με το ROIC  11% για το 2014.
Σε σύγκριση με το 2014, τα κέρδη του ομίλου ήταν χαμηλότερα για την  Maersk  Line, την Maersk Oil και την APM  Terminals και υψηλότερα για την Maersk Drilling και APM Shipping Services.
Αναφορικά, η Maersk Line έχει τοποθετήσει παραγγελίες για 27 νέα πλοία χωρητικότητας 367.00 TEUs, η Maersk Drilling σημείωσε κέρδη 751 εκ. δολαρίων ΗΠΑ αυξημένα κατά 56% σε σχέση με το 2014, ενώ οι APM Shipping Services και APM Terminals παρέμειναν προσοδοφόρες με μικρότερες μεταβολές.  Οι ταμειακές ροές του Ομίλου από λειτουργικές δραστηριότητες παρέμειναν σε ένα υψηλό επίπεδο 8 δις $ και των καθαρών ταμειακών ροών που χρησιμοποιούνται  για  κεφαλαιουχικές δαπάνες ανήλθαν σε  6,3 δις.
Ο Nils Anderson, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου’ χαρακτηριστικά ανέφερε στους Financial Times πως με την τιμή του πετρελαίου  να είναι τόσο χαμηλά όσο στην περίοδο 2008-2009 ο όμιλος οφείλει και είναι προετοιμασμένος για παρατεταμένη ύφεση. Πρόσθεσε επίσης πως τα αναμενόμενα για το 2016 αποτελέσματα θα είναι χαμηλότερα σε σχέση με του 2015, εφόσον η ύφεση συνεχιστεί. Η ερμηνεία αυτή είναι ορθή αν αναλογιστεί κανείς πως το πιο ζημιογόνο μέλος του ομίλου για το 2015 ήταν  η Maersk Oil η οποία συνέφερε στο αποτέλεσμα απώλειες 2.1 δις δολαρίων ΗΠΑ. Ωστόσο για την συνολική εικόνα του ομίλου δηλώνει ικανοποιημένος με τις περισσότερες μονάδες του ομίλου να είναι επικερδείς.
Στην μάχη της επιβίωσης οι ναυτιλιακές εταιρείες θα επιδιώξουν περαιτέρω συμμαχίες για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα  και κερδοφορία ενώ η δραστηριότητα των συγχωνεύσεων αποτελεί μια εν δυνάμει λύση για το σχηματισμό βιώσιμων επιχειρηματικών μονάδων όπως διαφάνηκε και στο προηγούμενο έτος.

του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.