Η ναυτιλία στη Μεσόγειο- και πάλι- στο στόχαστρο των Βρετανών

Η ναυτιλία στη Μεσόγειο- και πάλι- στο στόχαστρο των Βρετανών

422
Η ναυτιλία στη Μεσόγειο- και πάλι- στο στόχαστρο των Βρετανών

Ιδιαίτερα ανησυχητικά στοιχεία παρουσιάζουν σε πρόσφατο άρθρο τους οι Financial Times αναφορικά με την κίνηση εμπορικών πλοίων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Σύμφωνα με τους βρετανούς αναλυτές που επικαλούνται πηγές από το χώρο της διπλωματίας αλλά και των εταιρειών παροχής συστημάτων και προσωπικού ασφαλείας στη ναυτιλία, τα στοιχεία για την εμπορική κίνηση πλοίων στη Μεσόγειο είναι μάλλον… ανησυχητικά και αδιευκρίνιστα, γεννώντας πολλά ερωτηματικά για τους ‘επιβάτες’, τα ‘αντικείμενα’ και τα ‘προϊόντα’ που πραγματικά μεταφέρονται από τη Βόρεια Αφρική προς την Ευρώπη. Ο ρεπόρτερ αναφέρει ότι τον Ιανουάριο, 540 φορτηγά πλοία που κατέπλευσαν τελικά σε ευρωπαϊκά λιμάνια είχαν προηγουμένως προσεγγίσει τα χωρικά ύδατα της Συρίας, τη Λιβύης και του Λιβάνου, χωρίς να είναι απολύτως σαφές ο λόγος του ταξιδιού τους ή το αντικείμενο της φορτωτικής τους.
Ο αριθμός των σκαφών που χρησιμοποιούν σημαίες ευκαιρίας είναι επίσης για το δημοσιογράφο ανησυχητικά αυξημένος: από τα 9.000 πλοία που εισήλθαν στα ευρωπαϊκά ύδατα τον περασμένο μήνα, 5.500 χρησιμοποιούν σημαίες ευκαιρίας.
Οι βρετανικές εφημερίδες και τα ΜΜΕ πιέζουν με αυξανόμενη ένταση την κυβέρνηση Κάμερον να αναλάβει πιο ‘επιθετική’ στάση στο πρόβλημα της πάταξης της τρομοκρατίας αλλά και της μαζικής ‘φυγής’ προσφύγων από την Αφρική και τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη. Με τα ομιχλώδη στοιχεία που παρουσιάζονται αναφορικά με την εμπορική κίνηση των πλοίων στη Μεσόγειο τα βρετανικά ΜΜΕ επιθυμούν μια πιο ενεργή δράση από τους αρμόδιους φορείς στην ΕΕ. Στα δημοσιεύματα ζητείται από την Κομισιόν άμεση παρέμβαση ως προς τον καλύτερο και συστηματικότερο έλεγχο παράνομων πράξεων και μεταφορών στη Μεσόγειο που πιθανώς να εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλειας της Ευρώπης.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.