Euronav: θετικά ποτελέσματα τριμήνου

Euronav: θετικά ποτελέσματα τριμήνου

309
Euronav: θετικά ποτελέσματα  τριμήνου

Αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου 2015 ανακοίνωσε η Euronav, με κέρδη που ανέρχονται σε 104,7 εκ $ η 0,66 $ ανά μετοχή, έναντι απωλειών 3.9 εκ $ που κατέγραψε το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Σε ετήσια βάση, η εταιρεία σημείωσε κέρδη ύψους 350 εκ $ για το 2015, έναντι ζημιών 45 εκ $ που σημείωσε το 2014.

Ο κ. Paddy Rogers, CEO της Euronav, δήλωσε πως οι μεταβολές στις αγορές κεφαλαίου ευνόησαν την εταιρεία και τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων για ακόμη μια φορά. Με την χαμηλή τιμή του πετρελαίου και τη συρρίκνωση στην ουσία του βασικού κόστους λειτουργίας της, η Euronav σημείωσε τριμηνιαίο EBITDA ύψους 160 εκ $, το υψηλότερο από το 2008 έως σήμερα. Όσον αφορά την μελλοντική προσφορά και ζήτηση για μεταφορές ο κ. Rogers δηλώνει, πως η τρέχουσα αλλά και μελλοντική προσφορά αναμένεται να απορροφηθεί ομαλά από την αγορά για τα επόμενα τρία έτη. Όπως και προγενέστερα η εταιρεία παραμένει πιστή στο πρόγραμμά της και αναμένεται να διανείμει στους μετόχους το 80% των κερδών της.

Συγκριτικά με το 2014, η Euronav διπλασίασε το ύψος των TCE τόσο για τα VLCC όσο και για τα Suexmax, με μέσο ημερήσιο έσοδο 55.000 $ και 41.600 $ αντίστοιχα. Σχετικά με τις αγοραπωλησίες πλοίων η εταιρεία πούλησε τον Νοέμβριο το Suezmax Cap Laurent ( 146.145 dwt) έναντι 22,25 εκ $, πραγματοποιώντας κέρδος από την πώληση 11 εκ $. Τον Ιανουάριο του 2016 πούλησε το VLCC Famenne, ένα εκ των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων του στόλου της, για 38,4 εκ $, ενώ τον ίδιο μήνα παρέλαβε το VLCC Alice ( 343.057 dwt).

Με ένα χαμηλό orderbook για VLCC αλλά και Suezmax από το τρίτο τρίμηνο του 2015, η εταιρεία τονίζει πως η υπάρχουσα σχετική ισορροπία προσφοράς και ζήτησης οφείλει να παραμείνει σταθερή και πως με τον χαμηλό ρυθμό scrapping η μέση διάρκεια ζωής 20 ετών για ένα δεξαμενόπλοιο συνεπάγεται ένα φυσιολογικό επίπεδο φθοράς (5% ετησίως) στον παγκόσμιο στόλο.

Σε παγκόσμιο κλίμα, η επιστροφή του Ιράν στις αγορές αναμένεται να αργήσει να γίνει αισθητή στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, ενώ η ταυτόχρονη άρση απαγόρευσης των εξαγωγών των ΗΠΑ ήταν καλοδεχούμενη.

Η Euronav είναι σε θέση να επωφεληθεί από την ισχυρή ανάπτυξη του κλάδου και με την καθιερωμένη πολιτική διανομής μερίσματος στοχεύει να μεγιστοποιήσει τιςαποδόσεις των μετόχων. Η εταιρεία υποστηρίζεται από μια ενεργητική προσέγγιση προς τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου του στόλου της και παρέχει στην ομάδα του management τα κατάλληλα εφόδια για μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.

Με την αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου, που υποστηρίζεται από ιστορικά χαμηλές τιμές, η Euronav πιστεύει ότι οι προοπτικές παραμένουν θετικές για τον τομέα των δεξαμενοπλοίων. Η εταιρεία απασχολεί 56 πλοία, με δύο VLCC που αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το Μάιο του 2016. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας (EURN) διαπραγματεύεται στα 12 $ ανά μετοχή ( 29/1/2016).

του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου