Η αυτοκινητοβιομηχανία ενισχύει τη δια θαλάσσης μεταφορά αυτοκινήτων

Η αυτοκινητοβιομηχανία ενισχύει τη δια θαλάσσης μεταφορά αυτοκινήτων

136
Η αυτοκινητοβιομηχανία ενισχύει τη δια θαλάσσης μεταφορά αυτοκινήτων

Με αφορμή τα εγκαίνια του Detroit Motor Show (NAIAS), με την έκθεση εφέτος να είναι αφιερωμένη στην φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία αυτοκινήτων, ο γερμανικός τύπος προχωρά σε εκτενή ρεπορτάζ παρουσιάζοντας τις εξελίξεις στον χώρο της βιομηχανίας του αυτοκινήτου, που μοιάζει να ατενίζει με μεγάλη αισιοδοξία το μέλλον και σίγουρο το τρέχον έτος.
Και ένα από τα βασικά ερωτήματα που απασχολούν τους Γερμανούς σχολιαστές είναι το πως έχει καταφέρει η αυτοκινητοβιομηχανία να αντιμετωπίσει τη μέχρι πρότινος κρίση και να βρεθεί εκ νέου σε πορεία ανάπτυξης. Μάλιστα, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι για το 2016 οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων αναμένεται να αγγίξουν τουλάχιστον τα 79 εκατομμύρια, που μεταφράζεται σε αύξηση κατά 2,5% σε σχέση με το 2015.
Η Κίνα και οι ΗΠΑ είναι οι δύο χώρες που κατά βάση ευθύνονται για αυτήν την αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων. Όμως δεν είναι μόνο αυτές καθώς η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα έχει αρχίσει και σημειώνει αύξηση και στην Ευρώπη, αλλά και στην Ινδία που σε κάθε περίπτωση συνιστά μία πολλά υποσχόμενη νέα αγορά. Από την άλλη σημαντική μείωση παρουσιάζουν οι νέες παραγγελίες σε Βραζιλία και Ρωσία, γεγονός που συνδέεται άμεσα με τη σημαντική μείωση του ΑΕΠ και στις δύο χώρες που άγγιξε σχεδόν το 4% για το 2015.
Από την άλλη ένας σημαντικός λόγος για την αύξηση των διεθνών πωλήσεων αυτοκινήτου αποτελεί και η συνεχιζόμενη μείωση των διεθνών τιμών πετρελαίου, που συμπαρασύρουν προς τα κάτω και τις τιμές των καυσίμων καθιστώντας δελεαστική για το αγοραστικό κοινό την αγορά ενός αυτοκινήτου. Μάλιστα, οι πρώτες εκτιμήσεις των ειδικών θέλουν η πτώση των τιμών πετρελαίου να οδηγεί μέσα στο 2016 σε αύξηση κατά 600.000 των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, με σημαντικό μερίδιο να διεκδικεί να αποσπάσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Είναι σημαντικό ότι αυτή η αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων έχει οδηγήσει ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες, με ειδίκευση στη μεταφορά αυτοκινήτων, να προχωρούν σε αύξηση του στόλου τους για να ανταποκριθούν στην ενισχυόμενη ζήτηση. Χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα είναι η νορβηγική εταιρεία Höegh Autoliners, η οποία έχει ήδη καταστρώσει επιθετικά σχέδια επέκτασης, επιδιώκοντας να καρπωθεί σημαντικό μερίδιο από τα περίπου 6,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που θα εξαχθούν εφέτος από την Ευρώπη προς Αμερική και Ασία. Συγκεκριμένα η εταιρεία περιμένει την παράδοση δύο νέων Post-Panamax πλοίων με μεταφορική ικανότητα 8,500 CEU (car equivalent unit) μέσα στο 2016, έχοντας ήδη παραλάβει δύο παρόμοια πλοία μέσα στο 2015.
Παρόμοια σχέδια επέκτασης έχει και η σουηδο-νορβηγική εταιρεία Wallenius Wilhelmsen Logistics (WWL), με τον Erik Nyheim, τον γενικό εμπορικό διευθυντή της εταιρείας να υποστηρίζει ότι αναμένει 10-15% αύξηση της μεταφορικής ικανότητας μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, με είσοδο στον στόλο της μέχρι και το 2017 οκτώ νέων Post-Panamax πλοίων.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ORESTIS PANAGIOTOU